Vilka raser?
Hej!
Jag skulle vilja ha reda på vad mina små grisar är för raser om jag skulle vilja ställa ut de i en rasklass.
Så ni får bilder på de så får ni försöka hjälpa mig att lista ut vad de är för raser.Jag vet inte vad det är för på grund av att jag köpte de i en djuraffär:) Den bilden som jag lägger ut på Kurre är nät han var mindre än vad han är nu^^ Men den på Ruffsen är ganska ny i allafall:)
Häär är en bild på Ruffsen till att börja med:)Är tyvärr lite suddig men hoppas att någon kan luska ut det ändå;) men det går inte att lägga in bilder:( tusan också jag prövar lite senare:)

Eftersom de är köpta i en djuraffär så är dina marsvin, mest troligt, blandraser. Jag är dock inte så hemma på marsvinsraser, men förmodar att ras-marsvin oftast säljs av uppfödare och inte via djuraffär. Hade de varit renrasiga så borde du även ha fått med papper på dem där det står vilken ras det är, var de kommer ifrån, när de är födda och så vidare vilket jag antar att du inte har?!
Som sagt jag är ingen hejare på det här med raser, men kan nästan svära på att de är blandraser du har. Dock var de otroligt söta och fina! :)
Blir även lite nyfiken på om det går att ställa ut om man inte har papper på djuren?!

Båda marsvinen är blandraser och då kan man bara ställa i pet.
# 3. Jo, det går att ställa ut. Marsvin är de raser de ser ut att vara och man registrerar då som det man tycker att det är. Det finns en del uppfödare som med eller utan stamtavla lämnar marsvinsungar till djuraffärer (tyvärr tycker jag, men det är ju en annan diskussion).
Envishet och drömmar

#4 Okej! Tack för informationen. Man lär så länge man lever :)
Okej
Jag har inga papper på dem#3
#4 men skulle man kunna säga några raser som dem liknar?

Jag vet inte, det beror på hur pälsen på den första utvecklas, men den andre liknar ingen ras. De är unika!
Det är det härligaste marsvinen tycker jag, de som inte liknar någon annan.
Envishet och drömmar
Okej, jag håller med dig om det där med att dom är unika:)^^
´Jag älskar dem verkligen!!<3<3^^ Dem är så söööööööta