Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 990 ggr
patricia76
0

kostnad??

Vad betalar ni för hö och spån??

Jag har nyligen köpt såna påsar med plasthandtag tror det var 20 L i .

Jag köpte 3*20 L och då betalade jag 78 kr för det.

spån betalar jag 55 kr för en sopsäcks påse. (tycker inte att det räcker så länge) Vart kan man hitta mega stora förpakningar???

Mina små äter hur mycket hö som helst.

Mari
0

På granngården finns det stora förpackningar av både spån och hö.

Eller så letar du efter någon bonde/stall som du kan få köpa hö av, det är mycket ofta billigare än i affär :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Abico
0

Jag köper en hårdpressad bal med spån för 60 kr, räcker nästan 1½ månad på sju marsvin och två gerbiler.
Hö köper jag i svarta sopsäckar på Naturnära i Göteborg, 60 kr/påse. Jag har varit på jakt efter en bonde men det här höet är så bra så jag tycker att det är värt att betala 60 kronor för det. Fast en bonde skulle säkert sålt det samma för max en tia.

Hanna 

patricia76
0

Jag köpte av en som hade egen gård men det höet fick jag kasta för det luktade inget vidare! fyyy.

Måste kolla in granngården!

kram patricia

patricia76
0

spån från granngården har jag köpt och tycker att det var riktigt fint. sedan får vi se om det är "bra" för marsvinen.

Hö har jag inte sett något där ifrån.

Jag köpter höt i djuraffären. Den luktar jätte gott,

Aristarcos
0

#4 bege dig till ett stall istället och köp billigt där istället, Typ 20:- för ca 10 kg.. =) Viktigt är dock att de ska dofta gott, det ska vara grönt utan mörk bruna inslag ( gärna stall med tävlingshästar de är jätte noga med sitt hö)

Berlau
0

70 :- för en spånbal och ca; 60 :- för en svart sopsäck med hö.

marsvin2008
0

40-50kr för en högkopmprimerad spånbal och den räcker i 1-2 månader till mina 6 marsvin. Jag byter 1-2 gånger varje vecka och det går en hel del till mina två bokhylleburar.

Hö köper jag av en bonde, en bal för 50 kr och en sån räcker i 1 månad ungefär.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Berlau
0

#7 Räcker en hästbal i en månad bara?

Ireth
0

Jag köper spån på Granngården… tror balarna är uppe i drygt 80 kr här i stan nu =/ En bal räcker knappt 2 veckor hos mig. Köper jättefint hö på en bondgård, 10-kilosbalar och 2 kr/kg.

Caspia
0

# 8. Det kan inte vara en hästbal som kostar så lite…

Envishet och drömmar

Berlau
0

#10 Balar är väldigt små, dock finns det stora vita hårdpackade, men det är ju hösilage.

Caspia
0

# 11. Va? Vem skulle vilja ha hösilage istället för spån? Obestämd

Envishet och drömmar

deluxe
0

Haha, komiskt att ni pratar om helt olika saker Skrattande

marsvin2008
0

#8 Nja på ett ungefär. Balarna är nog ungefär 15kg…

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

bustroll
0

jag köper spån från naturnära och hö från en bode för 10-20kr beror på hur mycket han har inne

patricia76
0

Jag ska nog leta reda på ett stall hör jag.

för ett par år sedan köpte jag från en tjej som hade stall men tyvärr har vi ingen kontakt längre.