Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1377 ggr
Ruffsen
0

Tama

Hejsan!

Jag har hört att det var någon som gjorde allt med sina marsvin de sov till och med i personens säng:)

Jag vill få mina marsvin lite tamare men inte så tama^^ Fast det skulle kanske vara kul att prova och ha ett sådant marsvin:)

Men i allafall mina marsvin är ungefär tre månader hur ska jag göra för att få de tama?

Så fort jag kommer till buren springer de och gömmer sig, nu ska jag i några dagar ställa de i hallen på övervåningen(det drar inte där) för där uppe är vi nästan jämt. Men har ni någr bra tips?

Jag tar upp dem ca. tre ggr om dagen ska jag ta upp dem fler ggr?

Vill ha så många och bra råd som möjligt:)

Moa-15
0

Det är klart dom är rädda nu i början.

Ta upp dom och ge dom mat i handen är ju ett tips.

Ruffsen
0

Okej tack:)

paronskrutten
0

Var mycket runt buren, prata och klappa på dem när de är i buren, mata med godsaker, då kopplar de ihop din röst och doft med mat och gos. Om de sitter och trycker i sitt hus, byt gärna ut hus mot tex rör och en hög med hö =)

Helena

Moa-15
0

varför ska hon byta ut husen? hur Menar du?

Dom måste ju kunna gömma sig.

Vilket dom ju kan göra i hö och rör också.

Så varför ska hon ta bort husenObestämd

paronskrutten
0

Hus kan de gärna sitta och trycka i, jag hade problem med ett tidigare marsvin, så jag bytte ut hans hus mot ett rör och en stor tuss hö. Han blev mer framåt, mådde bättre. Klart att de ska kunna gömma sig, därav rör och hö!

Helena

Ruffsen
0

Så gjorde jag faktiskt igår;)

paronskrutten
0

Bra :) Hoppas de blir mer tama snart ^^ Lycka till =)

Helena

Ruffsen
0

tack så mycket:)

FeliciaS
0

Dina marsvin är ju forfarande bebisar ^^

Det tar tid att få dem lugna och tama. Att ta upp dem många korta stunder är jättebra, och bjuda dem på lite godbitar också :P Att bara vistas med dem mycket ger ett gott resultat :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Ruffsen
0

Okej Tack:)