Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 1755 ggr
Yeay
0

Marsvinsutställning.

Hej!

Vart kan man få reda på information om var och när marsvinsutsällningar tar plats? Jag bor i Uddevalla, kanske någon som vet om det är någon där i närheten snart? Har nyligen blivit lite intresserad på att gå på någon nämligen :) Aldrig vart på marsvinsutställning tidigare och skulle vilja åka på någon och se hur allt går till och sådär :)

Och en fråga till. Kan man ställa ut marsvin som inte är reggade någonstans? Och hur går det till isf ungefär? :) Skulle vilja ställa ut ett utav mina marsvin (den andra är ganska nervös av sig än så länge, man han blir bättre hela tiden :)) någon gång bara för skojs skull sådär :) Och han är ju köpt på djuraffär, inte reggad någonstans och inte ens någon aning om vad han är för "ras". Går det?

Mvh Vic.

Yeay
0

Det där med vilken ras min Max är går väl iofs säkert att lista ut med hjälp av bilder och lite vägledning iofs ^^

Abico
1

Utställningsdatum kan du se på SMF's hemsida(svenskamarsvinsforeningen.se). Den 7 juni är det inofficiell pet utställning i Rävlanda, det är nog det närmsta i din närhet. Sista anmälningsdag är imorgon men det är också driv-in petklass så du kan komma förbi och ställa ut om du vill utan att anmäla innan.

Sedan är det SM i Dingle i början av juli och det är ju rätt nära Uddevalla :)

För att kunna ställa ut i rasklass måste marsvinet vara registrerat, i petklass behöver det inte vara det.

Hanna 

[jejjas]
0

Om du går in å kollar här Så fins det en del infomatjn om det. Nästa som är närmast U-A är i dingle den 4-5 juli då är det SM så då finns det måga grisar på plats :-). Dom behöver inte vara reggade för att stälas i pet där kollar dom mer på hur man söter sina små grisar och i Pet är alla marsvin välkommna :-)

Yeay
0

2# haha hur har jag lyckats missa det i Dingle, jag går ju i skola där! :P

Tack för hjälpen :) Finns det några rasbeskrivningar på SMF´s hemsida? Kanske man kan försöka luska ut vad mina små grisar är för raser ^^ Kan ju alltid vara kul att veta även om man inte ställer ut i rasklass :)

[jejjas]
0

ja det fins det under fliken info om marsvin där hittar du det Skrattande

Välkommen hit föresten :-)

Creation
0

#4 Annars kan du ju fråga här, så kan vi hjälpa dig att luska ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

emelie92
0

Tycker absolut att du ska åka till SM, Dingle och delta på utställningen, eller bara titta om du har möjlighet! :)

Yeay
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Synd bara att det inte var veckan efter, har nämligen två veckors APU i djurhuset under sommarn och första veckan är 28 ^^ Men kanske kan åka hit tidigt på söndag så man kan vara här sista dagen iaf :) Hehe.

En liten bild på min Max bifogar jag också, om någon har tips på vad han kan va för något så tas det tacksamt emot. Men klart det kanske inte är så lätt att se på bild ^^

parsley
0

Kolla på SMF Västras hemsida så hittar du mer information (googla på SMF Västra eller marsvinsföreningen).

Information om utställningar hittar du på SMF:s hemsida. Där står också hur man anmäler och vart anmälan ska skickas. Man ska fylla i en speciell anmälningsblankett som finns på SMS:s sida. Har man en "zoo-gris" utan härstamning så fyller man i de uppgifter man har om marsvinet.

SM är ju den största utställningen på året, mycket folk och mycket marsvin, tjusigt och välorganiserat. Rent allmänt så brukar SMF Västra ha mycket trevliga petutställningar.

Yeay
0

#5 tack så mycket :)

Fiona
0

#2 Shit är sista anmälning i morgon ???:O:O:O:O

Tycker redan att du TS har fått bra svar :) Vet  dock inte vad din gris skulle kunna vara för ras, är han lite långhårig?

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Abico
0

#11 - Japp, så du har måånga timmar på dig ännu ;)
Ser fram emot att se dig där :P

Hanna 

FeliciaS
0

#8 Han är nog tyvärr inte "rasren"… Halvlånghår. Men du kan ställa honom i Pet Class ;)

#11 Snabba puckar är det som gäller ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

parsley
0

Vilken raring Max är. Han är förmodligen ett korsningsmarsvin med halvlång päls, sk semilånghår och påminner en del om en sheltie i utseendet. Färgen kallas black.

Tips: Ta gärna bort höhäcken. Marsvin tycker om att vara  vara i maten och det är lättare om de inte har en höhäck.

Yeay
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#14 Jo har tagit bort höhäcken för ett bra tag sedan ;P Läst att de kan fastna i den och sådär, så den åkte ut från buren illa kvickt ^^ Just Max tycker om att sitta på sitt hus och äta däruppifrån, medans hans kompis Magnum hellre sitter nere på bottnen och äter :P Hehe. Tack för förghjälpen :) Jo, hade inte vart konstigt om han är blandras eftersom han är från djuraffär. Hade praktik på Arken zoo i Trollhättan och så var ju han där och han charmade mig totalt :)

Bifogar en liten bild även på magnum i hopp om att någon snäll själ kan hjälpa mig bedöma även hans ras och färg ^^

Yeay
0

11# Jo, han är typ långhårig på rumpan ^^

13# Ne hade nästan kunnat gissa det då han är från djuraffär och jag har aldrig sett ett marsvin som är endast långhårigt på rumpan innan ^^ Hehe, men det gör mig inte så mycket, älskar min lilla bebis :)

FeliciaS
0

#15 Är Magnum helt släthårig utan virvlar och liknande? I så fall kan man säga att han är Nonself i färgen goldenagouti/white :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Yeay
0

Han är släthårig utan virvlar. Och om man klappar dem så känns Max deras päls typ som om Max hade tjockare hårstrån än vad Magnum har :P

Hehe, tack så mycket för färghjälpen alla :)