Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 541 ggr
Lotta_A
0

Rumsren?

Kan ett marsvin bli rumsrent?

[natalie742]
0

Ja mina e så gott som rumsrena.

De kissar å bajsar oftast i kattlåda.

Lotta_A
0

#1: Duktiga krabater du har :)
Men om man kelar med dom? Visst händer det att dom kissar på sig?
Och om man har dom i en liten lekahage eller så, kan man få dom att gå på någon liten låda om man sätter in en till dom?

[natalie742]
0

Mina brukar aldrig kissa när man håller i dom. Tja kanske småbebisarna då Flört men inte de vuxna.

När jag precis hade skaffat mina marsvin och hade dom löst i köket satte jag alltid fram en låda (i ett hörn) till dom. När jag tog ut dom ur buren satte jag dom först alltid i lådan. Nu brukar dom oftast kissa eller bajsa där. visst kan det hända att dom bajsar nån klump på golvet, men det e väldigt sällan.

FeliciaS
0

Calypso, min marsvinskille är rumsren och honan, Buena Sera, är det nästan. Man kan få marsvin rumsrena ;) Läs här hur du gör!

#2 Mina kissar inte på mig när jag kelar med dem, det har aldrig hänt… Själklart kan man få de att gå på låda. Bara man har tålamod :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Lotta_A
0

Okej. Vad bra :)

[MatildaW]
0

Mina är så gott som rumsrena :) inte i buren då :P där förstår dom inte vad lådan är till om det inte är kattsand i den, men eftersom de är farligt om dom råkar äta har jag papperspellets i den, och som följd så förstår dom inte hur dom ska göra där, men ute är dom rumsrena, lådan som stod i buren står nu utanför buren, konstigt nog förstår dom där vad den har för innebörd. Fast jag har en del pappkartong i hörn och sånt som jag inte har låda till, utefall dom skulle kissa där.

Mina har aldrig aldrig kissat när jag haft dom i knät och kelat. Dom säger till när dom är kissnödiga genom att börja trampa runt och tjuta, då släpper jag ner dom eller in dom i buren så gör dom sitt och sen får dom komma ut igen :)

FeliciaS
0

Mina tjuter också om de är på "fel" (famnen, knäet, soffan osv.) ställe när de ska kissa.

Mvh Felicia

[MatildaW]
0

#7. Mina gör väl på nå liknande vis ^^

FeliciaS
0

Räcka ut tungan

Mvh Felicia