Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1055 ggr
Siimon
0

Vad är detta för växt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej :)

JAg var nyss ute och rökte och såg en växt. Så jag undrar vad det är för nåt.

Kan marsvin äta det?

JA jag vet. Jag är okunnig inom detta och jag har kollat artiklarna. MEn jag suger på att jämföra växter på bild o verklighet.

Fiona
0

Vi har också sådana växter här hemma men jag har dock undivikt att ge dom eftersom jag inte vet om dom är giftiga eller ej.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Ruffsen
0

Jag har faktiskt också sådana tror jag:) men jag vet tyvärr inte vad det är:(

Rafflan
0

putt putt

vi har också såna på vår gård ;)

tyvärr är jag sämst på sånt där med växter, kan tyvärr inte hjälpa dig ;)

parsley
0

Ser ut som ett ogräs som växer i ett av mina land. Har inte provat att ge dem till marsvinen. Fråga på trädgård i fokus, så får du säkert svar av någon växtintresserad person.

Siimon
0

Hmm ska göra det. Fast dom kanske inte vet om man kan ge marsvin det? Fast då kan man ju kolla upp om det är giftigt :p

Abico
0

Sådant har jag i trädgården också, misstänker att det hamnat i uteburarna ett par gånger men om marsvinen ätit det eller ej vet jag inte.

Hanna 

parsley
0

Om det är giftigt eller inte vet trädgårdsmänniskorna säkert.

FeliciaS
0

Det är ju inte så välkännt i alla fall, och antagligen något ogräs. Finns inte med över någon lista på att marsvinen kan äta det. Så jag skulle inte tro det heller ^^ Men det finns ju jättemycket annat som växer ute som man kan ge :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

liliane
0

Det är en libbsticka. Den används som krydda i soppor och för att göra buljong med. Växtsaften doftar starkt och djuren brukar inte äta dem.