Jättemaskrosor!
Jag hittade också ett jättelikt maskrosblad idag när jag plockade mat till grisarna :P
Hanna
Wow, så stora maskrosblad har jag aldrig sett förut! :O Snacka om paradiset för grisarna. :)
wow hehe dem ser ut som små "maskrosdödare" ;) Vilka monstermaskrosblad.
här uppe (luleå) är det ett tag till jag får tag på sånna där maffiga ännu ett tag, bara små skott syns här & var.
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet
#8 =)
#9 Här nere i skåne kryllar det av maskrosor överallt!;)

När jag var liten hittade en kompis och jag ett maskrosblad som var 65 cm långt. Vi skickade in en beskrivning till Guiness rekordbok men de tog inte med det. Man kanske skulle ha skickat med själva bladet men det var ju en hel marsvinslunch, så det gjorde jag så klart inte.
# 5. Vad liten hon plötsligt ser ut!
Envishet och drömmar
#11 Haha ja, hon är ju rättså stor egentligen!;)
Klart att man inte kan skicka iväg en hel marsvinslunch!
Vilket sammanträffande - vi verkar vara en liten hög som hittat jättemaskrosor idag ^^ Dina var dock lite mer enorma än de jag plockade :P
Julia är så fin :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Wow, vilka enorma! Nu blir nog jätten sur för att du rotade i hans trädgård ;)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Väldigt stooora. :) Håller på att spara våra nu, för såna vill jag också ge. Får se om de tänker växa mer. :)

Jag hade jättemaskrosor aldeles utanför vårt hus, men de klipptes ner :(. Nu måste jag gå in i skogen för att hitta några maskrosor.
Oj, dom var stora, har aldrig sett så stora blad vad jag kan minnas ; men grattis till dina svin ;)
Stora och verkligen jätte gröna.
Där jag bor klipper de bort allt de kan.
Gick ner till en granne som inte hade klippt sin gräsmatta och plockade en del
Men hur kan man förvara maskrosblad? någon som har tips?
Hur många mskrosor är lagom åt ett marsvin?
kram Pa

Åh mina grisar får hålla tillgodo med vinterkål och fjolårshö…
Tänker inte visa dem dessa bilder.
#18 De håller sig inte färska så värst länge, men någon dag i kylskåp kanske. När marsvinen väl vant sig vid grönt utifrån kan du i princip ge obegränsat ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Underbara bilder och visst är det toppen denna årstid med allt vad naturen bjuder på.
Gräset sätter ju ax nu och även det är ju smaskens för småttisarna.
Min bebbetrio mår ju också toppen gällande deras tillväxt med fri tillgång på det bästa dom kan få.
Fast ibland ser mera ut som den där tillväxten enbart satt sig på deras magar.
Även seniortrion har lagt på sig i vikt sen grönskan började frodas.
Marsvin 4-ever
.
#19 Jag får skicka några maskrosor på posten till dem kanske?;)
#21 Det har jag märkt här med. Framförallt har mina honor gått upp så mycket i vikt att jag fått begränsa deras tillgång på kraftfoder.