Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 1328 ggr
MoaL
0

Rengöringstips av vattenflaskor!!

Tips!!

Hej allesammans!
Hur ofta rengör ni vattenflaskorna? Själv svor jag jämt förr när vattenflaskorna skulle diskas (och då bortser vi ifrån att jag har 21 vattenflaskor igång just nu) eftersom flaskborsten alltid har för hårda borst så att de bara sprätter vatten överallt när man drar ut den igen, sedan lossnar alltid borsten från skaftet för mig. Jag vet seriöst inte hur många flaskborstar jag har köpt!

Det här är nog bland det bästa jag har köpt: Diskborstar

Borstarna är väldigt mjuka, så det är oerhört lätt att diska vattenflaskor och matskålar med dem. Det blir inte någon kamp mellan vattenflaskan och flaskborsten för att överhuvudtaget ens få ut åbäket. De är väldigt stadigt gjorda och håller bra. Jag köpte mina för någon månad sedan, och de är fortfarande som nya. Själva diskborsten passar perfekt till att diska runda skålar, och i och med att borsten är så mjuk så riskerar man inte att repa insidan av vattenflaskorna med flaskborsten, som gör det lättare för smuts att fastna.

Nåväl, bara ett tips! :)
Mvh,
Moa

Utökade din rubrik så man enklare kan tyda trådens innehåll. Mvh Felicia - medarbetare

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Filosofia
0

Vilket bra tips! Ska tänka på dem när jag köper borstar! Tack, tack! :)

FeliciaS
0

Jag kommer ihåg vilket jobb det var med de vattenflaskorna jag hade för ett par år sedan - huh! Nu har jag införskaffat sådana här istället, gjorde det främst för att jag först inte hittade något bra sätt att sätta fast de vanliga runda på. Dessa flaskor är mycket tåliga, rymliga och hur lätta som helst att rengöra (metallpipen består av tre delar som man skruvar loss och lägger i hett vatten för rengöring). Förut köpte jag nya vattenflaskor ett par gånger om året. Dessa två jag har nu har hållit i tre år och är fortfarande i nyskick.

Mycket bra tips måste jag säga, för er med runda vattenflaskor ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Fabiola
0

jag rengör mina med grov salt vilket skrapar bort all smuts.

emelie92
0

Jag lägger i risgryn och skakar, det fungerar bra faktiskt!^^

MoaL
0

#2 Jag har en sådan i en av mina råttburar, men jag tror inte att mina marsvin  skulle förstå hur man använder en sådan flaska. :) Varför var du tvungen att köpa nya flaskor ett par gånger om året? Förstörde marsvinen pipen eller? Mina vattenflaskor till marsvinen håller alldeles utmärkt, jag har inte behövt byta en enda gång. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Aristarcos
0

#4 det tyckte jag lät som ett bra tips !! ;) Riskornen repar nog inte flaskan lika mycket som tex salt..

Filosofia
0

#2 Var har du köpt den vattenflaskan då? Är det Ferplast?

Creation
0

Jag brukar använda grovsalt, bara för att vi inte har någon flaskborste :) Kanske vore en bra idé att köpa en.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

#7 Ferplast, japp. Tror det var Arken i Sisjön, åtminstone den ena flaskan (mamma köpte).

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus