Mjauande?
I natt så vaknade jag utav att det lät som om någon av grisarna mjauade eller liknande. Det var ett högt & gällt ljud som jag inte hört förut. Jag tände lampan och det slutade inte men jag såg att det var Våfflan så jag satte henne i transportburen och då slutatde det. Har ni hört något likande ljud som det jag beskriver? I för sig så sov jag nästen när jag flyttade henne men det va ett konstigt ljud i alla fall ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Nä, marsvin som mjauar har jag aldrig varit med om *s*
Hanna
Säker på att du inte drömde? 
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Haha jag är helt säker på att det var ett konstigt ljud, att jag gick upp och lyssnade & sedan flyttade Våfflan och det tystnade sen ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kan det ha varit "fågelsång"? Vet inte riktigt hur det låter men har hört talas om det :)
Värd på Choklad iFokus
#4 - Om det är chirping lätet du tänker på så skulle jag verkligen inte beskriva det som mjauande, tänk brandvarnare ^^
Hanna

Finns det någonstans man kan lyssna på chirping? Yputube eller likande ^^
Jenny
#5 Läste det på nån sida för ganska länge sen, marsvinssidan elelr nått sånt hette den. Minns inte så mkt av vad det stod heller.
Värd på Choklad iFokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är ett marsvin som chirpar
Hanna
En av mina grisar har chirpat 2 ggr. En gång på natten & en gång mitt på dan.
Tydligen väldigt ovanligt & man vet inte riktigt varför dom chirpar. Jag har hört nån teori om att de är nåt slags tandgnissel, men det stämmer inte. Tova chirpade mitt på dan & jag såg att hon öppnade munnen (på samma sätt som när hon skriker på mat)
#6 Oops har ljudet på sin hemsida. www.oopsmarsvin.info.se

#8 Med 98 % säkerhet så va det så hon lät! Hur kunde ajg få det till ett mjauande när det låter som en kyckling
x)
Jenny
#12 - Man är inte så vaken mitt i natten ;)
Hanna
ps. Hon visste kanske inte hur hon skulle förklara ljudet…..

#13 Haha näe sant det är nog därför ;)
Jenny
Hoppas vi slipper höra det ljudet, för jag kommer bli klarvaken om det inträffar här ;)

#16 Inget kan få mig klarvaken i min skönhetssömn ;)
Jenny
#17 Sån tur du har, är väldigt lättväckt… Gah vi har några Kajor som kommer på morgon kvisten vid 4 tiden som stör min sömn…gud vad irriterande, inatt var de här igen..
#12-14 Nä, de är rätt svårt att beskriva ljudet. Min kompis undrade varför hennes marsvin hade låtit som papegojor, Efter mycke om & men kom vi fram till att de va chirping
Min Signe lät så där en gång fast inte så jätte högt… Hör här:
Signe "kvittrar"
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

#18 Låter inte allt för trevligt ;P
Jenny
#21 nej, och för att göra det värre hackar de på fönsterplåtarna, så ljudet är ganska högt :/ men de var inte här i morse…eller så var jag för trött
Men Giny gör det bara på natten. Så jag tror iaf att det har något med det att göra. Låter otroligt högt. Var iaf skönt att höra att det inte var något farligt. Hade aldrig hört talas om det iaf………
När jag spelar upp era filmer ser mina grisar helt vettskrämda ut & toklyssnar. Undrar så vad dom säjer….. *nyfiken*
Jag skulle vilja veta vad det betyder. Något måste ju någon veta?
Man tycker ju de… Men de verkar inte så. Jag har letat ganska mycke & inte hittat en enda bra förklaring. Fast… de är väl kanske lite de som är tjusningen oxå…. man ska inte fatta allt…?
#25 kvittrandet/chirping? Nej det finns ingen som vet säkert varför dom låter så, bara olika teorier.
Nä. är väl så. Men jag är himla nyfiken.
Om dom trivs då eller om det är någon varning.
Är ju på natten bara. (mitt marsvin låter iaf bara då)
Det borde ju gå och lista ut tycker man. Tycker dom ser ganska oroliga ut när dom gör det?. Men jag kanske har fel. Vad vet jag;)
Våran Tova tutade loss på eftermiddan för ett tag sen. KOmpisarna frös till isstoder & såg jätterädda ut, men Tova bara chirpade tills rösten tog slut :-)
Marsvin kan då låta på miljontals olika sätt ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus