fiser?
Brukar era marsvin fisa?
När mina grabbar var ganska "nya" så var det någon av dom som "släppte" sig så det bara dåna och det hände inte bara en gång.
Nu är det jätte länge sedan jag hörde det.
nej aldrig förutom en gång då jag råkade skrämma hugo riktigt ordentligt. Så samtidigt som han sprang iväg så la han en brakskit.
Haha näe det har jag faktiskt aldrig hört mina göra :P
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
he he har aldrig hört eller känt att mina gjort det. ^^,

Ha Ha nej mina släpper nog bara en och annan smygare. 
Men logiskt så borde ju marsvin ha lätt för att släppa sig ofta då dom ju inte kan kräka?
Hästar exempelvis kan ju inte heller kräkas och dom släpper sig ju ofta, och kastar sig en häst iväg så pruttar dom ju rejält ljudligt precis som #1 skriver om lille Hugo.
Marsvin 4-ever
.
Hihi ^^
Jag har aldrig hört någon av mina marsvin fisa faktiskt. När jag hade mina första marsvin trodde jag att de fes när de fnös till (från nosen) ;P Men på senare dar har jag ju förstått att det inte riktigt stämmer *s*
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Mina har inte gjort det därimot nyser de / hostar de till någon gång ibland…

Har aldrig hört dem göra det, men jag skulle gärna vilja.. Fantastiskt sött om lille Enzo skulle prutta ljudligt
Haha..
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus

#7 Ha Ha.
Kan ju också se framför mig om man skulle ha gäster och lagomt till middagen skall serveras börjar samtliga sex marsvinen smälla av den ena brakaren värre än den andra.
Så står man själv där och suckar lyckligt över hur gulliga dom små liven är. 
Marsvin 4-ever
.

#8 Jo men precis.. Suckar, skakar roat på huvudet och böjer sig ned för att ge dem en klapp som beröm för deras frispråkighet 
Jösses vad roligt, kanske ska ge grisarna lite extra kål idag och hoppas på det bästa 
--------------
#8 #9 Haha :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag tror mina marsvin släpper smygare. Det känns som det när jag håller i dem ibland i alla fall ^^' Men de har aldrig släppt sig så att det låtit. :P
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#11 Det gör mina också, speciellt tanterna sitter ofta och småfiser lite. 
Min små tjejer fiser definitivt. En blev ertappar under en tassinspektion, när hon låg på rygg *prrrt* Några gånger har jag känt en lite fjärt mot handen när nån sitter i min famn
hahah jag som har så barnslig humor (tycker andra iallafall :P) tycker den här tråden är väldigt underhållande ^^
Har aldrig tänkt på det, men det låter ju logiskt att de skulle fisa lite då och då. Men har som sagt inte märkt det själv.
Linda: *nickar* ^^
Agnes: Jo… Vet man ju hur man själv skulle bli om man bara åt massa hö, gräs, kål & maskrosblad… Fast i väldigt litet format
#14 vilken tur att jag tog upp frågan då! ler

Trots en större bit kål och ihärdigt lyssnande så har ingenting hänt.. Inte ett ljud kommer ur mina grisarna bakdelar, om det är för att de är väluppfostrade eller bara väldigt duktiga på att smyga ut fisarna låter jag vara osagt..
Men jag ger inte upp, ikväll ska de få två olika sorters kål och så får jag klämma till dem på magen och lyssna med den, enbart för detta ändamål (haha..), inköpta hörapparaten 
--------------
Buseman "pysfiser" alltid när han har fått vitkål!
Doftar INTE gott när man har honom i famnen!