Klara är död
Men hur ramlade hon då?
Låter konstigt?
Ramlade hon ur buren och bröt nacken?
Satt den så högt?
Dog hon på engång?
Små marsvin brukar ju vara mjuka;)
Nä. Så sorgligt!

Usch då vad hemskt
Vad rammlade hon ner för?
Det är antagligen inegn tröst nu men det blir bättre med tiden så ge inte upp! Tröst & styrke kramar till dig !
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Lilla gumman :'(
*tröst kramar till dig*
Hanna
Cofy ramlade ner för buren när hon var så liten ungefär.
Men du klarade hon sig mer än bra.
Men klara hamnade väl snett.
Usch vad tråkigt..beklagar!
Helena
Så tråkigt att höra! :( *tröstkramar*
Vila i frid, Klara.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Många tröstkramar, sorgen är som mest nu , men det blir bättre, ge inte upp dina andra marsvin !! En olycka kan lätt hända !!
Alltså #1 har du inget hjärta i kroppen? Hur kan du skriva sådär iskallt (hjärtlöst) som kommentar på ett ämne som detta? Enligt mig ifrågasätter och kränker du #0. FY på dig!
Lynx76 Tröstkramar till dig i en svår stund som denna. Förstår dina tankar om att ge bort alla andra… jag känner igen det från när jag hade det svårt. Det är orättvist och synd på så fina marsvin.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Va? Kränkande?
Frågade bara hur hon bröt nacken?

Moa-15 jag tycker att du uttryckte dig dumt när du skrev " Små marsvin brukar ju vara mjuka ;)" det låter som att du hånar TS…
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#9 ja kränkande eftersom du inte alls bara frågade hur hon bröt nacken utan även radade upp alla dessa frågor:
"Men hur ramlade hon då?
Låter konstigt?
Ramlade hon ur buren och bröt nacken?
Satt den så högt?
Dog hon på engång?
Små marsvin brukar ju vara mjuka;)"
1 ok fråga, 2 ifrågasättande, 3 fortsätter fråga, 4 ifrågasättande och anklagande, 5 iskall fråga, 6 ifrågasättande och misstänksamhet…
Moa: vill du diskutera detta vidare? Ta det via PM!
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Menar bara att små bebis marsvin inte har så hårt skelett och är väldigt lätta. Helt logiskt.
Fattar inte hur ni kan få ihop det så.
Men det brukar ju gå om jag skriver.
#12 Men tänk dig för sjutton in i situationen! Du skriver på ett forum att ditt marsvin har dött av en hemsk olycka, du är ledsen och behöver tröst… och så kommer det en person som ifrågasätter hela grejen?! Skulle du bli gladare av det? Skulle du rent utav besvara frågorna utan problem… "tydligen var inte Klara mjuk…"?
Njae. Du skulle nog direkt inta försvarsställning vilket brukar gå mig på nerverna men i detta sammanhang hade jag absolut förstått dig.
#1 Så hemskt med lilla Klara, men hon springer på dom evigt gröna ängarna. Tröstkramar.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Hade henne och två ungar till i en liten mindre bur som för tillfälligt stod ovanpå den stora då den är för trång till alla 7. Hundarna rusade runt och skällde och hon blev rädd och störtade ur buren. Känns förjävligt.
Lilla söta klara då :/
Kramar och tröst till dig!
#12 Snälla Moa, innan du skriver dina inlägg ta och tänk igenom vad du skriver, många av dina inlägg är inte genomtänkta..Visst du kanske är nyfiken och åsikts rik, men man måste också visa empati och omtanke..När du skriver med dubbla radavstånd, stora bokstäver m.m som du brukar göra blir det många gånger fel…Granska din egen text mot alla andras här…så kanske du förstår vad jag menar.
#13 Amen! (glad att inte jag fick sånna frågor när Gloria gick bort)
Men hålla jag undrade ju?
Vad som hänt med marsvinet och så.
Kanske rent utsagt är något vi kan tänka på.
Tycker inte att det var "hjärtlöst".
Klart man undrar.
#14 Ta INTE på dig skulden för en sån hemsk olycka för du har ingen skuld att bära!!

#14 Olyckor händer så lätt! Vi finns här för dig i alla lägen!
Jenny
Tack så mycket för alla tröstande ord! Det var en vidrig olycka, det värsta jag varit med om, men det gick fort och jag tror inte hon hann känna något, det är huvudsaken. Stackars lilla skrutt, hon hade ju navelplutten kvar….
#18 jo jag tycker också det var hjärtlöst, tänk efter före. informationen hade nog kommit fram efter ett tag när hon hade velat lätta sitt hjärta…som den också har gjort nu…
#21 du får inte ge upp marsvinen snälla Lynx76… glädjs av dem du har kvar, nu har hon fått springa upp i himlen tillsamans med min colliehane Mister och alla andra djur som tyvärr lämnat oss… han kommer se efter henne däruppe !!
*KRAM*
TYCK VAD NI VILL
(ursäkta dom stora bokstäverna som är sååå irriterande)
*mumlar nått om "byt forum" å tipsar om flaschback.*

# 26 Hon är ju bara 15, man måste vara 18 på Fb.
Envishet och drömmar
Orkar inte bry mig om Moa…suck.
Nej jag kommer inte ge upp marsvinen, kändes så ett tag.. men de andra har ju det bra, vi har haft det lite trångt bara när det kom bebisar och den lille hanen är ensam. Känner mig som världens sämsta djurägare bara, men antar att det är en ganska vanlig känsla när något sånt här händer… Kunde ju hållit bättre uppmärksamhet, inte haft buren öppen mm mm… fullt med tankar.
#14 Nä, så hemskt! :( Men det var ju en olycka, inget att skylla på sig själv över. *tröst- och styrkekramar*
**
#25** Onödig kommentar. Vi tycker redan som vi vill. ;)
Varför skrev du öht med versaler om du är medveten om att de stör folk?
Men sluta med OT:n nu(svara inte ens på min fråga, om du vill uttrycka dig mer får du ta det över PM), tack. Nu är det inte dig den här tråden handlar om.

# 28. Sådär är nog naturligt att tänka, "tänk om jag gjort så istället", "tänk om…".
Det som hände var självklart tragiskt och jag förstår att det känns otroligt jobbigt.
Envishet och drömmar
Du kunde ju ha stängt buren om den var högt upp.
Men det är försent och olyckor händer.
Är ledsen för det som hänt.
Undrade bra.
Är säker på att samma reaktioner hade kommit om någon annat frågat så.
Som sagt är hemskt när det händer.
#28 Det finns mycket "om jag gjort si" och "om jag gjort så" här i livet. Jag har själv gjort mycket som jag ångrar och undrar hur det hade blivit om jag gjort annorlunda, men det finns tyvärr inte mycket att göra åt nu. Man kan inte ändra det förflutna. :(
Det är omöjligt att alltid göra rätt val och det är inte ens säkert att det alltid finns ett rätt val att välja(kanske hade det slutat upp precis lika olyckligt även om du gjort annorlunda?).
Försök att inte älta det. En olycka händer ju så lätt.
#27 Oki. Är inte så insatt, vet bara att de är där sånna kommentarer hör hemma bättre än här. ;-)
R.I.P Klara
Nej det är som det är… inte mkt att göra åt nu. Nu ligger hon i en liten låda, ska begrava henne imorgon bitti när sambon kommer hem (jobbar natt) Undrar om hennes syster märker att Klara är borta…
Har också mist ett marsvin i en olycka. Det är så fruktansvärt… Tröstkramar. Jag vet hur det känns.
Nää vad hemskt kramar från mig och mina marsvin.
Kan ju säga att jag också mist ett marsvin i en olycka.
Nasse när jag var 7 år.
Då min mormor råkade släppa ut honom(lyckan satt inte åt)
Han försvan. Vi hittade honom aldrig.
Han fick en mycket smärtsam död.
Jag är inte känslo kall.
Jag vet hur det känns.
Har också mist två katter som blivit överkörda.
Så om det är någon som förstår det här så är det jag.
#39 den här tråden handlar inte om Dig!
#39 bra gjort moa att du förklarade lite mer nu, snyggt jobbat!
#40 nä var ju några mer som beskrev sina djur död.
Men dom stör du dig inte på.
Intressant.
#39 vet inte om du hånar mig eller menar allvar är svårt.

Allt kan hända på en 10:ndels sekund. Du kan inte klandra dig.
Men visst är förlusten oerhört svår. Jag har ju själv på kort tid förlorat tre marsvin och tanken är till slut att -Nej nu orkar jag inte mer.
Men gläds idag enormt åt tre nya bebbar. Sorgen finns alltid över en förlorad älskling, men glädjen över dom kvarvarande samt eventuella nya hjälper en mycket i sorgen och man tar nya tag.
Så ge inte upp.
Sov gott lilla Klara.
#8 Håller med dig fullständigt.
Marsvin 4-ever
.
Vad hemskt, vila i frid fina Klara.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Kan bara be viss att sluta strö salt i såren …..
TS som sagt olyckor händer lätt & det händer alla. Det blir en reflex att tänka "tänk om… tänk om…" men försök att tränga bort det och ta ny tag! Keep on going girl! *tröstkramar*
Jenny
Tack för alla förstående svar! Känns bra att prata om det med marsvinsfolk, som förstår lite mer känns det som… ang marsvin då =)
Usch, vilken tragisk olycka.
Sänder alla mina bästa tankar till er! Vila i frid, lilla Klara!
#42 du svarar ditt eget inlägg
men jag tror du menade om jag var allvarlig, ja jag tyckte du gjorde bra som skrev lite mer, jag är aldrig falsk, kan inte vara det!
Nä svarade inte på mitt eget inlägg.
Du skrev ju "snyggt jobbat" som jag tolkar på olika sett speciellt i såna här sammanhang;)
Beklagar, verkligen jobbigt när någon man älskat går vidare och speciellt när det är en sån hemsk olycka :(
Men som tidigare sagt, inte ditt fel, olyckor händer tyvärr :(
#49 du skrev i ditt inlägg #42
"#39 vet inte om du hånar mig eller menar allvar är svårt." du skrev själv #39 ^^
Vad hemskt att höra om lilla Klara
Olyckor händr så lätt och snabbt inget man kan göra något åt, tyvärr.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Vad jobbigt, beklagar verkligen :( När det gäller djur händer olyckor lätt snabbt. Det är inget man ska behöva klandra sig för i efterhand.
R.I.P :(
Usch vad hemskt :/ RIP Klara!
Hemskt :'(

Jag vet hur du mår Lynx76, hoppas det skänker dig lite tröst. Hittade ju Sotis på golvet 1,5 ner i söndags morse. Blev så förbannad på mig själv för jag tänkte ju på lördagen att det var dags att sära på killarna, men prioriterade annat. Sedan blev jag så himla glad att han klarat fallet. Nu när han sitter ensam verkar han mer harmonisk än på länge - men nu har jag dåligt samvete för att han sitter ensam. Men han hör och ser andra marsvin, tröstar jag mig med.

Jag beklagar sorgen..
Vila i Frid, Klara.
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus

Vad hemskt, Vila i frid Klara.