Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 743 ggr
PernillaS
0

Ökar inte i vikt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min ena pojke ökar inte i vikt dom andra ökar bra men han har minskat sen han kom.

Vad ska jag göra

FeliciaS
0

De kan gå lite back i vikten ibland, så länge han äter och är pigg är det ingen fara till en början. Vänder det inte efter ett par dagar får man ta till åtgärder för att komma fram till vad som kan vara fel.

Hur gammal är han och vad väger han nu?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

PernillaS
0

Han är 8 veckor på söndag och väger 416g

FeliciaS
0

Hur mycket har han minskat?

Mvh Felicia

PernillaS
0

Inte mycket när vi hämtade honom den 15 maj vägde han 419 men dom andra har ökat jättemyckte och han inget alls.

Men han äter och är pigg

PernillaS
0

Har gjort kligröt med morot  och persilja idag, men det tycket dom va gott så länge persiljan va kvar Coolsen va det inget kul längre fast det kanske är något dom lär sig äta

FeliciaS
0

Okej, men det låter ju inte så farligt :) Håll bara regelbunden koll på vikten, väg honom varannan dag. Äter, dricker han och är pigg samt inte känns tunn så räcker det tills om det skulle vända.

Mvh Felicia

PernillaS
0

okay

Har du några tips!! inget speciellt jag ska ge honom för att han ska öka på sig lite,

snacka om att vara nojig nästan som när barnen inte är kryaSkäms

FeliciaS
0

#7 Havre, utblandat med pellets om du ger det. Havre-/kruskakligröt är bra, lite solrosfrön som godis. Gräs! ;)

Mvh Felicia

PernillaS
0

Jag har lotti pellets som jag ger dom får ösa i lite havregryn oxo då.

Har även köpt 4 kornsblandning men dom verkar inte gilla det…

Får köra på med kligröten oxo.

Dom får maskrosor varje dag och är ute ofta när vädret tillåter..

Är nog bara jag som är nojig.Skäms

Tack för ditt svar

FeliciaS
0

#9 Du kan testa att blötlägga 4-kornskrossen :) Låt stå med dubbelt vatten i ca 8 timmar, häll sedan bort vattnet och ge till dem.

Mvh Felicia