Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 2275 ggr
Mari
0

Tabasco dålig : (

Nu verkar Tabasco ha gett upp. Gammelgubben sov hela dagen igår, var fram och åt som vanligt men idag sover han fortfarande och nu äter han med dålig aptit.

Hans mage har sjunkit in på honom så han ser väldigt smal ut och jag tycker mig se på hans ögon att han börjar ge upp Gråter

Jag som är borta och jobbar hela dagen i morgon och hela långa helgen. Jag hoppas verkligen att han somnar in inatt så det inte blir något utdraget.
Mor min har sagt att om han blir väldigt dålig under helgen så tar hon honom till veterinär.

Så nu ska jag ge honom det han älskar mest - gurka. Det måste ju vara bra att han äter så mkt som möjligt fast jag fruktar att det är så att hans inre organ börjar ta slut pga åldern.

Varför ska ens älsklingar bli gamla för? Tabbe fyller 6år i början av augusti, han är det äldsta marsvinet jag haft!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Lyan
0

Nej! Usch, vad jobbigt det är när de börjar ge upp Gråter

Styrkekramar till dig och Tabasco!

runas
0

Åh så trist! Finner inte ord…Gråter

Alltid jobbigt att förlora en kär vän…

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Mari
0

Han lever fortfarande och igårkväll när de fick mat senare än vanligt så åt han med stor aptit. Han ser fortfarande hängig ut men är piggare idag för an studsar runt lite mer :)

Får se hur det går i helgen, bäst att ta ett farväl redan nu då jag strax ska packa mig iväg.

Tack för styrkekramarna och allt, det värmer mer än ni kan tro!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

FeliciaS
0

Så sorgligt :(
Jag vet hur det känns, man försöker verkligen men det går liksom inte. Hoppas han blir bättre och får leva ett par år till - sommaren får han inte missa! ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

agnes_S
0

Usch, vad jobbigt :( Hoppas att han fortsätter stoppa i sig mat nu.

Emma-U
0

Men nej, vad tråkigt att höra Rynkar på näsan
Men än har inte den feta damen sjungit, de kan ha lite sämre dagar - precis som vi..
En massa krya-på-dig-kramar till söte Tabasco..

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Aristarcos
0

Hoppas han bara tog lite paus igår, och att han får leva ett tag till !!

Kram

Creation
0

Så tråkigt att han inte verkar fullt kry :(
Håller tummarna för att det bara är en liten svacka som han snart kommer ur!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

dijete
0

Sorgligt, Krya på dig Tabasco!

Lyan
0

Ett tips! Min gammelgubbe började tackla av för ett par månader sedan och jag började ge honom blåbär eftersom det är mycket antioxidanter i det, några om dagen. Han mår bättre! Och har fått både tjockare och glansigare!!!

tantnett
0

Här hålls tummar för att charmknutten bestämmer sig för att vara med ett tag till.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

KAK67
0

Aloe verajuice är också dunder för trötta marsvin, gamla som unga.

Mari
0

Han hänger fortfarande med!

Det var förhoppningsvis en svacka men man ser fortfarande att han är gammal och trött, bor hela tiden i huset men kommer nu ut oftare och äter tom hö som han inte gjorde på 2 dagar.

Dock äter han fortfarande segt men han äter mycket!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Abico
0

#13 - Jag känner igen den där med svackor. Sunegubben som fyller åtta år i höst har haft ett par svackor de senaste åren då jag varit övertygad om att han var på väg att ge upp. Still going strong :)

Hanna 

Mari
0

#14 Ja så gammal tror jag dock inte Tabbe blir :/ Han är nog inne på sin sista sommar så han ska få äta en massa grönt och bara få vila så mkt han vill :)

Funderade i morse på att ta han till drop in på veterinräen som är på måndagar och torsdagar men han är ju fortfarande så pass pigg, så det kändes dumt att få låta han somna in. Får se hur de kommande dagarna blir :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Abico
0

#15 - Bättre kan det inte bli, mänger av grönt utifrån in i det sista :)

Hanna 

Mari
0

#16 Verkligen inte, synd att han inte är kasterarad för då hade han fått en flicka att bo med vilket hade vart grädden på moset ;)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

FeliciaS
0

Han får säkert njuta av en fridfull sommar och lämnar jordelivet när han tycker det är dags.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus