brindle
Har hört att min Roy är brindle… Jag känner ju bara till brindle på andra djur o då är det nåt helt annat.
Han har fläckar som är vita, röda o agouti. Trefärgad alltså. Är det så brindle ska se ut eller hur ser den perfekta brindlen ut?
Vet faktist inte vad brindle är, sådär på rak arm. Men det viktiga för trefärgade är att kanterna där färgerna möts ska vara tydliga så man ser skillnaden om du förstår?
Roy är ju agouti, röd o vit… Så vad kan han va för nåt då? Hittade inget i artikeln på zoonen…
Äsch, skulle bifoga ett foto på honom men det gick visst inte, fel format…

jag har ingen aning om vad mina är för färger..haha…enda jag vet är att alla är vit/brun/svart, sigge är mest svart och sally mest vit. det duger för mej 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#3, antagligen är han e nonself (flerfärgad) i goldenagouti/golden och vit. :)
Jag tycker det är jätte svårt det här med färger.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
skulle kanske göra en artikel om marsvinets färger??? låter det som en bra ide??
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Mycket bra idé!!!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Ja de tycker jag med!
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Håller med bejtedejte om färgen, fast han har virvlar så han är antingen abessinier eller korsning.
Han e korsning abbessinier/släthår.
Det är spännande med färger tycker jag. Inte för att jag bryr mig vilken färg de har då jag inte avlar, men ändå roligt att lära sig! Man kan läsa massor men toppen är om man hittar både beskrivning o ett hyfsat bra färgfoto!

Tipsar (igen?) om Idefix Marsvinsuppfödning som har en jättebra ras- & färgsida. Http://www.ida.just.nu
Smulan är nonself (rasen) goldenagouti/golden/white (färgen) :)
Ahaaa, Då vet jag det 

#16 Vilken sötnos! Har ingen aning vilken teckning hon har, tyvärr.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag skulle säga samma sak #16, T n W + Brindle. Brindlingen har du i det strimliga brunsvarta området.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4