Lollos Bebisar
Grattis! Oj så söta!:)
lyckades skriva grattis i fel tråd, så jag gör nu ett nytt försök 
Grattis till de små sötnosarna!

Grattis och finner endast ett ord: Underbara.
Marsvin 4-ever
.
tack
dom var söta, de små liven.. lycka till med allt med dem nu !!

Men va söta. :)

Oj, det var inget dåligt antal 
Grattis till både Lollo & matte!
tack alla
Ne trodde hon va färdig när den 4:e haddekommit ut men överaska oss med 2 till
Hon är fruktansvärt noga med sina små bebar
Oj, sex stycken!
Hopps nu att alla klarar sig :)
Grattis till bebbarna!
Hanna
jajja men Lika förvånade gär *L* ja det hoppas jag med. snart har cameranladdat klart å då ska jag precentera dom 1 och 1 med namn å vikt
den som vill får gärna gjälpa till sen å gissa på färgerna *L*
Oj! så många! Gud så söta ^^ grattis :)
GRATTIS!
Hos mig föddes 9 kaninungar i natt!
så nu kommr litt bildr på dom

Luella - kärlek vid första ögonkastet! <3
Så fin är hon!
Vilka fina bilder på de små liven vilka är hannar ?
Kan inte riktigt utröna det av namnen förutom på Luella då ;)
tack Luella kommer att stana *L* Lacoste och Versace är hanar *L*
Versace är ju hur söt som helst! ^^
Fast jag måste säga att flint vid såpass låg ålder inte är attraktivt ;)
Hanna
Just den lilla tiden jag var i skolan lyckades hon klämma ut dem ;)
Stort grattis till hela sex små söta ungar! ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Grattis till alla 6 småttingarna kul att det gick bra. Trodde verkligen inte att de skulle bli såå många. Men ett jätte grattis från mig och lilla Flora.
Tack ja det tog inte så lång tid eftar att jag tagit kortet där hon ligger å kniper som ungarna kom *L*

ojojojo.. jättegrattis….aarrgghh..så söta..å goa…hhmmm..denna tråd får jag hålla mig borta i från blev ju kär ju…farligt!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Grattis!! =)
tack *L* vad vi vet just nu kommer alla 4 honor att stana 
ingen som vågar sigpå färgerna? *L*

lilac,white på några ?.. gissar nu dårå?
alla ungarna är hitils pigga å glada Lollo är så noga med dom matar å tvättar. Ligger hon i ena enden av buren å sover å dom små börjar pipa litte är hon där med en gång åkollar dom Gucci och Dior har redan börjat undersöka buren *L*
Dior o Gucci=kär!
#34 Tycker också Dior och Gucci är fruktansvärt söta! ;)
Mvh Felicia
#35 Ja vi har ju samma smak du o jag!
har fått litte färg förlag nu från en öppfödare å då är det grupp bilden som hon har tagit å förklarat i från nu *L*
Unge 1, den nakne skinny: Svårt att se utan öppna ögon o utan päls, men jag gissar choklad (är den till salu?)
Unge 2, lakeland, jag gissar nästan på creamagouti/cream (Creamagouti är choklad botten med cream i topparna) Ev cinnamonagouti, men då kan den inte ha creamfläckar med.
Unge 3, lurvig skinny, chocolade/white
Unge 4, lakeland, chocolate/white Unge
5, skinny, creamagouti (ev cinnamonagouti)
Unge 6, lakland, chocolate/white
#36 Absolut - inte första gången iaf ^^
#37 Oh, då hade jag i huvudet rätt på unge 3, 4, 6 :P
Mvh Felicia
Svårt att gissa färgerna, vad är föräldrarna för färger? Men skulle gissa att marsvin i inlägg #14 är lilac eller grey?
#15 cinnamon(eller zobel-)agouti
#16 chocolate(eller zobel)/white
#17 chocolate(eller zobel)/white
#18 cinnamon(eller zobel-)agouti
#19 chocolate(eller zobel)/white
Oj, hela sex stycken! Det var inte dåligt kämpat av henne! 
Vilka små underverk. :) Luella var verkligen fantastiskt söt!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#41 Haha, hon vill säkert försäkra att hon har första tjing när flocken vaknar till liv igen. ;)

ska bli intressant att följa dessa hur dom utvecklas.. så underbar färger… mmoohahahha---
sötis bild…
#42 ja det är nog så eller så är honlik sin mamma mat är allt *L*.
#43 blev facktist väldigt överaskad av färgerna hadde räknat me vita och typ svarta *L* men inte choklad pch lilac *L*
#41 Nämen! Vilken sötis :)
Mvh Felicia

jag älskar ju färger!! å jag älskar det udda.. så håll dom borta från mig..annars kidnappar jag dom allihopa!! moohahahah….

#47 Åh, mys <3

Grattis till de 6 sockerbitarna =)
Både inte dom som du har skrivit chocolate/white vara chocolate dutch?? de ser ut som dutch teckning iaf. eller säger an inte så o det är lakeland?
Grattis grattis!
Jag hade gissat heeelt fel ang antalet, vilken luring hon var!
De är jättesöta by the way…
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//
#49.. tokigt kan det bli när man har brottom… 
Jaja, då behåller du bara 3 då ;) Hur många marsvin har du sedan tidigare då ?
ja det kan bli riktigt tokigt *L* ne han kommer stana ändå gillar färgen på han vi har 6 st sedan tidigare *L*

## 58 vi e många som vill ha såna här gose-grisar…det e bara å hålla i vet du… annars…kommer vi…mmoohahhah.. om du redan har bestämt dig kan det vara ide att skriva ut vilka som stannar å vilka som kan frågas på…
ha en bra dag…………..kram å pöss till bebbarna…
Naww :) De är bara för söta ^^,
Mvh Felicia
Alla honor och Lakland hanen är bestämt att dom ska stana. Dom två skinny hanarna är jag inte helt säker på hur vi ska göra med än. Är väldigt nyfiken på hur dom kommer utväkla sig Om dom är två små "Fula ankungar som sedan växer upp till två vackra svanar" 
Grattis, vad fina! :) Speciellt Hilfinger.
Blev alldeles kär i Dior
!
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Gucci & Hilfinger…hhuuaa… mina favvisar..
#70 tycker likadant, fin djup färg på Dior…
skinnysar är inte riktigt min melodi…
Jag blir grymt sugen på skinny av att se dina sötnosar 
hihi dom är frukttansvärt sociala å pratiga, fast dom bara är tre dagar så pratar dom massor å framför allt min lilla luella 
Så Lacoste och Versace ska säljas?
Mvh Felicia
#75 är inte helt säker på det än *L* ska se hur som utväklas först *L* Får ju gott om plats för marsvinen sen när jag flyttar med så plats finns det, Har en underbar pojkvän som håller på att bygga bokhylle bur åt mig med 4 våningar *L* han har även fixat massa bakar till mig så ka har räkant ut att just nu kan jag har upp till 10 burar
, Så Lacoste (Lasse) och Versace (Mini grisen) står på sand by än *L*
#76 Ah, okej :)
Gud vad roligt! Då får du ta och knäppa ett par kort på den nya buren sedan ;)
Mvh Felicia
#77 klart jag kommer göra det *L* funderar bara på när jag vågar flytta dom små, har i alla fall tänkt vänta tills dom är ca 2 veckor
nu sitter jag här jätte tröt, har suttit uppe mer en halva natten med Versace han va så dålig i går att vi trodde att han inte skulle klara natten, han ha för modligen blivvit undan puttad när han ska äta så vi föröte få i han mat i går men han ville inte ha dt enda jag lyckades få i han så va det vatten ca 2 ml, satte nr han i buren å va helt hundra på att han skulle va borta vär jag vaknade men till min stora glädje satt han fast sögen vid mammas tutte å åt för glatta livet, dom anda syskonen sov. så nu har han lika åpigg som han varit innan 

vilken tur… håller tummarna för att allt går superbra nu i fortsättningen.. kram till dig…från mig..
#79 - Jag håller tummarna för honom!
Jag skulle nog ha fortsatt att försöka mata honom så att han inte bli dålig igen, han är ju inte så stor heller. Och mammas tuttar räcker ju inte till alla.
Hanna
#79 Lille gubben då! Det hålls tummar och tassar här hemma för honom.
Mvh Felicia
Han är mycket piggare nu. matar alla var 3 timme med bejby semp 1 och fortimel, just nu sitter han å äter hö han har även ätit litte gräs som jag va å plockade till dom förut nu har hanprecis ätit ca 3 ml mat
Åååh! Såna pluttiga små nakenfisar och fleecegrisar! Grattis!

Måste säga att den lilla chokladbiten Versace är väldigt söt och vilka stora elefantöron han har. Oj, oj, jag blir ju riktigt godis sugen ju…
Hoppas det går bra med alla dom små bebbarna!

GE MIG ………..Gucci!!!!!! SÅ SÖT Å SÅ FIN !!
kram…

Åå så söt Gucci och Dior e. Älskaar bara dutch tekningar :D<3
#83 Så skönt att höra :)
#89 När dom är så där väldigt överpälsade så brukar dom bli det som vuxna också. Tappar/byter päls gör dom men det växer ut igen.

Så dom växt! 
Superfina!
Har du bestämt dig för vilka som ska säljas och vilka som ska behållas än?

SÖÖÖTTIISSAARRR….
Har du fått reda på färgerna nu?Nyfiken som vanligt!
#96 ne jag har inte det *L*
#97 ja jag har fått någorlunda hjälp är vissar det sig att det är fel så får jag ändra i reggpaprena bara
så sööööööööööta^^
Alla ska ju med till sm så kan få bättre hjälp där *L* och sen om det är nåon eller några som är fel andra det *L*
De är så söta <3 :)
Helt underbara! Särskilt Gucci ;) Har Luella inga morrhår?
Mvh Felicia
#102 jo då det har hon allt men fom är pytte pytte små 
#103 Okej ;P Hon och Versatce ser ut att vara underbehårade? Lacoste ser ut att vara bra behårad, stämmer mina små spekuleringar? ;)
Någon som vet ifall deras behåring håller i sig eller om de kan få mer/mindre päls som vuxna?
Mvh Felicia
#104 Lu ella har hår där hon ska ha *L* i mina ögon perfect även så lacoste och versace men io med att domva över behårade när dom föddes så det kan komma till baka när domblir äldre, men jag hoppas att dom kommer stana så nakna som dom är nu *L*
Lika söta som alltid ;) Vad stora de har blivit!
Åh, vad fina dom är allihop! Växer så det knakar verkar dom göra också.
Jag är ju skinnyfreak och min favorit är helt klart chokladbiten Versace, han är ju bara för söt! Det ska bli spännande att se hur behåringen utvecklas.
/C
#111 visst är dom :-)
#112 japp det gör dom så pigga å framåt är dom med :-) . ja jag hoppas han förblir så naken som han är nu, dom blir ju tre veckor på tisdag 

Hur går det med bebisarna?
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
#114 jo det går jätte bra *L* dom äter å frodas *L* dom blir redan 4 veckor på tisdag och då ska jag fota dom igen :-)

Vad bra:-)
Vad väger de små liven nu då?
**SMF 237 Sweet Dream's
#116 oj det vet ja inte ska väga dom här i kväll *L*

Ok:-)
Jag tycker att det är spännande/intressant att se hur mycket bebisar går upp i vikt:-P
**SMF 237 Sweet Dream's
#118 jo det är det allt *L*
Vad vägde Lollo precis innan bebisarna föddes samt innan hon blev dräktig? Tycker det skulle vara intressant att veta hur mycket moderkakorna och vattnet väger osv.
Om jag räknat rätt så vägde alla bebisarna 390 gram tillsammans som nyfödda.
Mvh Felicia
#120 hon vägde 820 när jag satte henne med hane och ca 800 dagen efter förlosningen, ja det kan nog stäma att dom gjorde det *L*
Nu har jag vägt dom små
Luelle väger 176g hon har pendlat väldigt det sista
Hilfinger 176 han bara ökar
Vercatce 146 minst av alla även almänt
Lacoste 186 stärst just nu
Gicci 158
tycker själv dom väger litte men dom är ju5 som slås om tutarna å nu börjar Lollo stöta bort dom med
#122 Oj! Då är det absolut inte läge att flytta ut några hanar utan det får du vänta med.
#123 hur länge vågar jag ha dom med mamma? dom blir4 veckor på tisdag
Man får ju göra en avvägning, om de kurrar mycket och jagar honorna så ska man förstås flytta på dem. Men låt de åtminstone gå kvar tills de är fem veckor tycker jag.
#125 okej ne kurrar nästan inget alls har bara hört någon enstacka gång, men vänta hälre 1 extra vecka med å flytta dom då :-) käns alltid bätre att höra från någon mer erfaren
. Hellre en vecka mer än en för litte
#121 Okej, tack :) Hur mycket vägde hon sista gången du vägde henne innan ungarna fötts? Kunde inte hitta en vikt efter den 23:e i hennes tråd.
Mvh Felicia
#127 jag vet inte vad hon vägde hittar inte dom paprena nu *L*
Är litte orolig för lollo hon vager i dag 680 g
och behöver värkligen bli av med några av ungarna
har vägt ungarna nu
Luella 190
Hilfinger 192
Versatce 149 minst av alla fortfarande
Lacoste 209 och där med störst
Gucci 168
#128 - Om du inte redan gör det så sätt igång och stödmata Lollo, hon har ju fullt upp med ungarna.
Hanna
#129 har inget hemma att stöd mata med
och fortimel hatar hon, hon äter och är pigg det ser inte ut som om hon har mjölk heller. Hon kastar sig över allt jag ger henne allt från gräst till havre grynen jg ställde in precis hon har fri tillgång till hö pellets å havre, börjar även bli väldigt sur på ungarna när dom ska ditt å tutta
Jag tipsar om raketmaten Havredryck blandat med havremust (välling som finns vid havregrynen). Annars är broccoli- samt morotspuré jättebra! :)
Mvh Felicia
ska se om jag får tag i det i mor va brukar det kosta havre dryck och must?
Aw, så söta de är! :)
I dag har jag vägt alla, Dom ökar faktist rätt bra nu 
Luella 264
Hilfinger 268
Vercate 184 ökat nästan 10 g sen i går väger han dagligen för han är så litten
Lacoste 295 han är en stor pojke :-)
Gucci 254 (allas favo till åmed sambons)
Bilder kommer på måndag eller tisdag

så det blev 3 pojkar å 3 flickor
käns som om det va i får dom föddes.