De innehåller C-vitamin! Men jag vet inte om de kan äta det, så??
Mina grabbar fullkomligt ÄLSKAR rädisor! 
#3 intressant, trodde att det skulle vara nog så stark smak för marsvin men kul att höra 

Mina tjejer får rädisor ibland, men de är inte jätteomtyckta. Men de slinker ner iallafall ^^
Det är ju väldigt stark smak på rädisor. Har aldrig hört att marsvin kan äta det, men inte heller att det är dåligt. Men det finns så mycket annat att ge så jag kommer aldrig testa ;) Antagligen lär det väl inte vara jättepopulärt.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#4 Ja, jag trode inte det skulle gå hem första gången, men de blev som galna
Jag ger dem hela rädisor inte i skivor då tappar de bara bort bitarna 
Våra slåss nästan om de får dela på EN rädisa. Vi har TVÅ marsvin. Så nu får vi ge dom var sin rädisa att gnaska i sig.
Första gången jag prövade med rädisa, blev dom som GALNA!! INGET fick dom ifrån den!
Kul att uppleva. 
Men körsbärstomat gillar dom INTE!
Där tvättar dom nästan tungan när dom kommit igenom skalet och smakat!
#8 Känner igen det! Min Frippe försökte äta en körsbärstomat en gång, men den bara rullade runt på burgolvet, så tillslut tog jag bort den! Han kom aldrig igenom skalet! :P
#8 Jag som personligen älskar körsbärstomater gav såklart mina marsvin det snabbt, tycker dom är lika mycket värda som jag att få äta något så gott som jag :) Tva av mina år det med gladd humör, öppnade den lite då, en av dom sprang sedan runt och kollade om dom andra två hade ätit upp.
Laura ratade den, Selda åt upp den (som med allt annat), och Berta älskade verkligen det! Men hon ärskar iochförsig allt som liknar tomater ;)