OT - Bild för eget tema, hjälp?
Nu har jag precis köpt iFokus plus och ska fixa eget tema, men det står att bilden ska vara i 750x170 och jag har inga såna bilder. Då undrar jag hur man ändrar det i typ photoshop eller paint.
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus

Va? Jag undrar HUR man gör inte om man kan göra det…?
/ Stephanie-D
Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus

Om man gör det så står det, Ange ett heltal mellan 1 och 500.
/ Stephanie-D

Men bilden ska ju vara 750x170 :/.
/ Stephanie-D
Har du photoshop?
Isåfall går du in på Image och sedan klickar du på Image Size, där kan du skriva in breddenxlängden.

#7 ja det har jag :) Men jag kanske är trög (haha) men vad ska jag göra nu? när jag skriver ovanför så ändras det nedanför till samma sak…
/ Stephanie-D
#8 Då ska du trycka på Resample Image och sedan ska det gå, då ska det gå. Då kan du även skriva i två rutor till ovanför dom andra, där ändrar du till pixlar och skriver in. Jag tror att det ska vara pixlar :)
Hoppas du förstår, jag är inte bra på att förklara.

#8 Tack men det har löst sig nu :), jag kom på själv hur jag skulle göra :)
/ Stephanie-D

Jag tycker tråden kan låsas eftersom jag har fått min hjälp nu :)
/ Stephanie-D