Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 741 ggr
Stephanie-D
0

OT - Bild för eget tema, hjälp?

Nu har jag precis köpt iFokus plus och ska fixa eget tema, men det står att bilden ska vara i 750x170 och jag har inga såna bilder. Då undrar jag hur man ändrar det i typ photoshop eller paint.

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

Moa-16
0

Ja det kan man.

Stephanie-D
0

Va? Jag undrar HUR man gör inte om man kan göra det…?

/ Stephanie-D

Medarbetare på Jack russell terrier iFokus, Tonåringar iFokus och The Sims iFokus 

Moa-16
0

Du trycker ju bara på ändra storlek i paint?

Stephanie-D
0

Om man gör det så står det, Ange ett heltal mellan 1 och 500.

/ Stephanie-D

Moa-16
0

Sudda ut det som står och skriv 100x70 tex då blir bilden mindre.

Stephanie-D
0

Men bilden ska ju vara 750x170 :/.

/ Stephanie-D

Berlau
0

Har du photoshop?
Isåfall går du in på Image och sedan klickar du på Image Size, där kan du skriva in breddenxlängden.

Stephanie-D
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 ja det har jag :) Men jag kanske är trög (haha) men vad ska jag göra nu? när jag skriver ovanför så ändras det nedanför till samma sak…

/ Stephanie-D

Moa-16
0

Men skriv in det då?. Behöver ju inte var exakt jag fick in en för stor bild på mitt tema…..

Berlau
0

#8 Då ska du trycka på Resample Image och sedan ska det gå, då ska det gå. Då kan du även skriva i två rutor till ovanför dom andra, där ändrar du till pixlar och skriver in. Jag tror att det ska vara pixlar :)

Berlau
0

Hoppas du förstår, jag är inte bra på att förklara.

Stephanie-D
0

#8 Tack men det har löst sig nu :), jag kom på själv hur jag skulle göra :)

/ Stephanie-D

Stephanie-D
0

Jag tycker tråden kan låsas eftersom jag har fått min hjälp nu :)

/ Stephanie-D

Inlägget är låst för nya kommentarer