Hållare för vattenflaska?
Har gjort nya burar av ett skåp med våtrumsvägg som botten och upp mot väggarna och undrar hur man ska få fast vattenflaskan? Finns det nån bra hållare man kan sätta den i på nåt vis?
Du kan köpa en sån vattenflaskhållare som man har på cyklar
Det tycker jag är snyggt!
Jag har bara borrat två hål som jag dragit två öglor grov ståltråd genom. En enkel slinga som sitter runt flaskan och en längre som har snodd ända där flaskpipen träs igenom. Funkar jättebra är lätt att sätta i och ta ur flaskan och ser snyggt ut.
Tack för tipsen!
#3, Såg väldigt smart ut, funderar på att göra nåt sånt!
Har man en likadan vattenflaska som jag har kan man sätta fast den så här som bilden visar :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#5 tycker du att dom flaskorna är bra?
Jag har haft en sådan till min hamster men det var inte bra alls den lossnade ifrån själv hållaren.
så nu får ha en stooooor flaska hängandes i buren.
#6 De är ju jättebra! :) Har två stycken, hållit väldigt länge nu. De runda "vanliga" flaskorna har jag haft problem med att de droppar samt att pipen går sönder. Dessa funkar kanon.
Mvh Felicia
Gjorde som Abico skrev och det verkar funka bra :)
#8 - Vad bra :)
Hanna
#3 Vad tjusigt med en mörkgrön vattenflaska.
Här i Luleå har jag bara sett genomskinliga men det är ju roligare med färger. Kanske jag ska ta och måla mina. *hihi*
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
#10 - Tja, vi kan ju låtsas att den ska se ut så ;) Efter dagens städning så är flaskan återigen genomskinlig.
Hanna
#11 Oj, haha :P När tvättade du vattenflaskan senast egentligen?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#12 - När bilden togs var det nog en vecka sedan, senaste burstädningen :P
Hanna
#13 Wow, vad fort dina grisar smutsar ner ;P
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#14 - Ja, jag vet inte hur dom lyckas - Wilma och Siiri är värst ;) Tror att dom står och spottar in högegga i pipen istället för att bara dricka ;P
Hanna
#15 Samma här, mina blir smutsiga ganska omgående i flaskorna också
Jag provade en gång att fortsätta och ha så för att se hur lång tid det tog innan marsvinen inte ville dricka längre. Självklart skulle jag göra rent på minsta lilla vink så att marsvinen inte tvingade i sig, men jag vet inte om jag missade den vinken eller något liknande för dom fortsatte dricka lika glatt ändå 
Efter ca 2 veckor från att den blivit ganska så grön gjorde jag rent för då stod jag inte ut längre. Obs att jag såklart gav nytt vatten varje dag men utan att skölja ut flaskan.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
#16 - Precis, marsvinen verkar inte ha något emot det utan dricker lika mycket när flaskan är ren och fin som mindre ren - men det ser ju rätt trist ut. Grejen är att det inte hjälper att skölja ur flaskorna när jag fyller flaskorna 1-2gånger om dagen utan jag måste i med flaskborste eller skaka rent dom med ris för att det ska blir rent.
Hanna
#18 Var hittar man sådan 'hållare'' som du har på din bild där?
#19 Det är en sådan man sätter fast på cykelramen för att ha vattenflaskor i. Finns i större varuhus som Biltema, eller hos cykel-/sportaffärer :)
Mvh Felicia
#20 ooh! Jag tror att jag ska inskaffa en sådan, tack :)
#11 Jaha där ser man. Och jag som tyckte de var så fint. =)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
#11-17 Det är ju alger… Inte så värst trevligt (eller rättare sagt bra) för grisarna *s*
Mvh Felicia
Men det finns både röda, gröna och blå vattenflaskor. :) Det är de här vanliga classic flaskorna, men de heter typ colortone eller nåt sånt.
Jag hade en röd förut..vart tog den vägen? ;P Här blir det inte så mycket alger i flaskorna faktiskt..fast det är värre när det blir varmt förstås.
Helena