Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 740 ggr
Moa-16
0

Morot sååå gott..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tycker iaf mina marsvin. Speciellt Giny som jagar moroten eller mig. Vem vetFlört

FeliciaS
0

Oj, herregud! ;) Har aldrig varit med om så morotsglada marsvin. Här kommer morötterna långt ner på favoritmatlistan…

Är det två Abessinier och en Crested du har? :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Moa-16
0

Ja två Abessinier är det ju. Men om Cofy är en Crested vet jag inte måste jag erkänna Kallar henne korthårig jag;).

liliane
0

Åh så fin Giny är. Extra fint med svarta tassar…

Binajis
0

Jättegulligt när speciellt Giny springer efter :') Men är det bara jag som tycker hon tar konstigt små tuggor? Som att hon har fel på bettet eller liknande. Jag har aldrig sett något marsvin ta så små tuggor Förvånad

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

emelie92
0

#4 - Jag la också märke till att hon tuggade lite konstigt.. men det kanske bara är någonting hon gör? har hon alla tänderna hela?

Moa-16
0

Hur kan ni se det på videon?. Inget jag lagt märke till. Tycker hon äter som dom andra. Ingen fara=).

Binajis
0

Dom första 10 sekunderna tar hon tuggor och tuggar som jag aldrig sett ett marsvin med rätt tänder göra. Hon mer slickar/drar än gnager, om man jämför med Cresten som nästan slukar moroten (som jag skulle vilja påstå är ett normalt beteende hos dessa matglada djur Flört).

Någonstans i filmen försöker dessutom Giny gnaga på den andra, runda sidan och har problem med att få tag om moroten. Visst är det svårare att bita i en blöt, rund morot, men inte så att jag tycker att ett marsvin med normalbett har svårt för det. Hon tuggar dessutom ganska länge för att ta så lösa och små tuggor. Men kanske är hon bara försiktig.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Moa-16
0

Nä jag vet inte. Tycker hon äter som dom andra ja?. När marsvin äter så har dom ju lite svårt att börja. Iaf mina.

runas
0

Jättegulligt!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Abico
0

Haha, morotstokar :P

Hanna