Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1780 ggr
Stephanie
0

Dermocan?

Jag tycker mig ha läst att marsvinsfolk använder Dermocan, men att den inte går att få tag på längre? Jag upptäckte att jag hade en flaska i skåpet, som jag inte har någon användning för. Den är öppnad och använd endast en gång, bästföredatumet är 01082009. Går den att använda fortfarande tro? Någon som vill ha den?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Arcticas
0

Bästföredatumet har ju inte gått ut så den borde väl gå att använda.

idipidi
0

Hehe, sälj till högstbjudande. ;)

PernillaS
0

Vad är det för nått??

idipidi
0

#3 Ohyresschampo.

Stephanie
0

#2 Jag tänkte snarare ge bort det till första bästa… Tungan ute Eller ja, nån som betalar frakten i alla fall…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Aristarcos
0

Jag tar den gärna och betalar mer än gärna frakten ;)

FeliciaS
0

Dermocan har slutat säljas för att det kommer förbjudas. Efter 31/12-09 (alltså sista dagen på året i år) är det förbjudet att använda Dermocan… Och det på grund av att det är ett för starkt bekämpningsmedel som påverkar miljon för mycket.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

idipidi
0

#7 Kommer man inte ens kunna få ut det på recept menar du?

FeliciaS
0

#8 Japp, jag läste det här (s 16).

Den som innehaft godkännandet får inte saluföra
eller överlåta medlet efter 2008-08-22.

Medlet får inte saluhållas eller
överlåtas av andra efter 2009-08-22.

Medlet får inte användas efter 2009-12-31.

Mvh Felicia

idipidi
0

Ok! Det innebär väl iofs inte autoamtiskt att man inte kan få ut det på recept efter det? Men jag vet inte. De kanske resonerar att det finns andra bättre produkter att använda.

FeliciaS
0

#10 Nä, jag vet inte. Men eftersom det kommer förbjudas så borde man väl inte kunna få ut det?

Mvh Felicia

idipidi
0

Ja, jag vet inte jag… Det verkar inte som att något av de ingående ämnena har förbjudits, vad jag kan se. Däremot står det att "godkännandet" har dragits in. Men det är mycket möjligt att det du säger stämmer, bara det att jag hört att det skulle bli receptbelagt.

Numera finns ju Stronghold som funkar bra. Dessutom kan man ju använda Frontline på pälsätare. Så det finns ju egentligen alternativ.

FeliciaS
0

#12 Okej ;)

Mvh Felicia