Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 731 ggr
Pheobe
0

Rex

Är det någon som har bra tips på hur man får sina rex marsvin strävare i pälsen? Mina är så släta och fina. Försöker klappa dom på fel håll men det hjälper inte.

Diana61
0

Skall undersöka saken med en rex uppfödare.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

[MatildaW]
0

#0. Hur menar du med fel håll? Fundersam

FeliciaS
0

#2 Tror att Pheobe menar klappa framåt istället för bakåt… (vad jag har hört är det obehagligt för marsvinen)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Pheobe
0

#3 rex marsvin ska man klappa bakåt, mot pälsen istället för med för att få deras rätta pälskvalité. Det är inget som är obehagligt. Dom kurrar när man gör det. Men mina här ändå för mjuk och len päls som ligger på fel håll för rasen

[MatildaW]
0

#3. Jag har också hört att det ska vara obehagligt och att de kan göra ont på en del :S

FeliciaS
0

#4 Det kan väl inte vara annorlunda med Rex? Deras päls växter ju inte framåt…

Mvh Felicia

Pheobe
0

#6 dom ska ha så träv päls som möjligt. därför ska man borsta pälsen bakåt. Han dom slät päls blir det stora avdrag i ringen.

Finns här ingen som föder upp rex?

Diana61
0

Jag har hört med en Rex uppfödare och det går ej att få pälsen strävare än vad den är. Föds den med "mjukt" så förblir den mjuk. Inget man kan göra åt.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

bejtedejte
0

Det enda man egentligen kan göra är att låta bli att bada dem. Klappar teddy och rex på fel håll gör man för att pälsen ska stå upp/ligga framåt. En dålig teddy/rex kan det vara obehagligt för, eftersom deras päls växer bakåt, men en bra, där pälsen står upp, känner ingen skillnad. Jag har alltid klappat mina teddys framåt, och de har alla gillat det. :)

FeliciaS
0

Jaha, så på bra Teddy och Rex så växer pälsen rakt upp. Då kan man ju klappa de framåt eller bakåt. Jag trodde (har fått veta) att den växer bakåt, och då kan det ju inte vara så skönt precis.

Mvh Felicia

alimina
0

men jag har en rex och han tycker verkligen inte om att bli klappad/borstad åt fel håll .. han tycker d är obehagligt ..

FeliciaS
0

#11 Förstår det :)

Mvh Felicia

Dosa
0

Är det nån som vet någon bra sida där man kan få reda på rasers olika färger? Jag föder upp rex men har inte lärt mig alla olika sorters färger. Finns så många olika nyanser!!!

Har fått tre st ungar som har rubinröda ögon och jag tror att de är cinnamon/white.