Vi ska ha besök av en familj som vi brukar träffa då och då. Jag ska baka en jordgubbstårta, men annars blir det nog inte mycket. Marsvinen ska givetvis få jättemycket grönt utifrån (som alla andra dagar) så länge inte regnet vräker ner. Hoppas dock inte på att åka iväg till någon dum midsommarstång *s* Morden i Midsomer skulle passa fint, frågan är bara om jag får sätta på den för resten av folket :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Och nu kommer jag här ;) Varför firar man midsommar och när exakt ska det firas? Jag har i minst två veckor hört folk tjata om midsommar och jag står där som ett frågetecken "hur,vad,när?".
Men nej, inget planerat. Mina kära föräldrar kommer hem från sin Italienresa (som jag inte fick följa med på, ja jag är fortfarande sur ;)) vida tre på morgonen imorgon så dom lär väl ligga och sova halva dagen. Hade dock tänkt baka toscakakor här någon dag, kunde ju ta det imorgon då.
Hanna
Jag och ett gäng kompisar ska hitta någonstans att grilla och fira lite =) För marsvinens del så blir det massa gräs =)
Vi ska vara hemma hos oss och min mamma och två systrar kommer + min mans föräldrar. Vi ska äta middag, spela krocket utomhusplockepinn och kanske kubb. Efter spelandet kommer vi äta tårta med mååååånga jordgubbar på, det måste jag ha på midsommar alltid! ;-)¨
Grisarna får resterna fårn salladen, isbergssallad gurka och tomat. En å annan jordgubbe kanske men de får räcka så. Idag ska jag bara alla flickorna för de luktar kiss fårn de långhåriga. Gräs och ätbara blommor kommer jag nog plocka in också.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
#4 Hoppas ni slipper spela i regn ;)
Mvh Felicia

Det låter härligt! :)
Själv ska jag bara vara hemma och fira med min familj. Jag har varit sjuk i snart en vecka så jag ska bara gå omkring och hosta :P Kanske att jag följer med familjen till midsommarstången och tjötar lite med bekanta & vänner som jag träffar där. Jag tror inte att marsvinen får vara med på midsommar, kanske att jag badar & klipper dem, bara för att jag har lust :)

Jag vet inte vad jag ska göra än. Mamma & pappa har bjudit hit massa folk och så ska dom ha 5kamp, lekar, grilla, äta massa gott osv men jag vill hitta på något roligt! Många åker ju iväg till kusten över midsommar så även fallit men en del av mina kompisar. Resten av dom ska in till stan och festa men nja jag är inte hundra frälst med folket dom ska vara med ;) Försöker övetala min ena kompis att stanna hemma och bryta alla midsommar traditioner som finns, får se hur det går med den planen ;)
Har inte planerat något särsklit med grisarna!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Vi ska fira min syster och ena brorsas födelsedag då istället för att fira att det är midsommar. :P De fyller år i början av juni och början av juli, så istället för att släkten kommer över båda födelsedagarna kör vi med en gemensam åt dem.
Har inte firat att det är midsommar på flera år. ;) Jag tycker inte att det är någon stor grej.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Ändrade planer jag ska ha middagsbjudning :D Två kompisar bjöd in sig så ska vi käka gott och ha det mysigt =)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Nu är det mer planerat här :D Vi ska grilla ute på landet och så ska vi ha typ 7 kamp och leka lekar. Sen så bara umgås =)

Jag & mamma ska ner på torget imorgonbitti (vid 8-9) som vanligt för att köpa blommor till midsommarkransarna som mamma ska binda till mina syskonbarn, jag ska bara två kakor, vid 15 ska vi vara i hembygdsparken och dansa runt midsommarstången (jag, mamma, pappa om han är ledig, syrran, hennes sambo och deras bägge barn samt förmodligen några vänner till dem) sen ska jag med hem till syrran på "midsommarfest":-)
Mina midsommrar har sett mer eller mindre likadana i flera år nu, jättemysigt och trevligt:-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Midsommar är ju en underbar tid som är förknippad med roliga upplevelser som cruicing med härliga jänkebilar. Retande av "svenssons" jo men vi var rätt snälla ändå. fniss. Badande i torgfontäner, samt massor av annat bus.
Men då det nog skulle sett patetiskt ut med en 50+ "kärring" i en jänkebil så håller jag mig numera från detta liv och är lite mer städad. Hm?
Så det får bli grillning med vänner om vädret tillåter? vilket inte ser så lysande ut på denna breddgrad.
Men det finns ju sill och potatis.
Men nu först skall jag strax ut på jakt efter grönska till raringarna sen blir det burstädning samt golvrastning och en var sin mysborste stund. Ja Vild Vittra "skinnyn" får väl nöja sig med kli på hakan vilket hon älskar.
Glad midsommar på er allihopa. 
Marsvin 4-ever
.

Jag ska jobba =/ sitta ensam hela helgen…
#13 usch det lät inge kul :S
Hoppas att det inte regnar lika mycket på er som har utomhusaktiviteter planerade som här ^^ Det bara vräker ner.
Hanna
Här skulle det komma regn efter 12 till klockan 18 ungefär så vi börjar grilla vid 18 och tur är att det är veranda med tak och värme =)

#15 Regnar de hos er? :S Här skiner solen för fullt! Har gjort hela förmiddagen.
Nu är det bara mulet. Vi har haft åska, blixtar och ösregn i ett par timmar nu. Ovädret gick precis över huset men nu är det lugnare igen :P
Hanna

Ösregnar här! Värdelöst.
Jag & sambon dissade midsommarfesten, kör pyamas-midsommar med filmmaraton här hemma istället. Kom precis hem och har handlat MASSA god mat så nu är det köket som gäller. 
#20 - Åh, vad mysigt det låter :)
Vi kör ungefär likadant här, mjukisbyxor och morgonfrilla hela familjen ;) Klämde i oss lite färskpotatis och gräddfil för en stund sedan och sen blir det nog tårta i soffan.
Hanna

Just nu lyser solen & det är fint men förut öste regnet ner & det åskade, hoppas vädret håller sig nu!
Jenny
Har just bakat kaka här :P
Hanna
Glad midsommar allihopa!
Här har det regnat lite korta skurar då och då, men solen lyser ändå. Tur att man har inglasad veranda nu. ;) Ska bli fika om en stund. Mums!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Glad midsommar på er alla ^^
Har ätit så jag blev proppmätt (goood jordgubbstårta), sett på en film och nu har allt besök (inkl. min familj) pallrat sig iväg på promenad. Ensam hemma med grisarna *skööönt* Blev visserligen dödstrött av filmen, men ska snart göra chokladbollar tror jag :P
Mvh Felicia
Nu blir det Midsommar middag hos Johanssons, varma mackor ;) Bättre blir det inte!
Hanna
#28 Nämen! Haha ;P Vi får baka nån gång ^^
Mvh Felicia