Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 502 ggr
tantnett
0

OT Byn´s byfåne.

Jaha så kan man lugnt finna sig i att nu har byn fått belägg för att jag ej är "normal".

Jag har "host harkel" gått upp i vikt. Har ju tidigare haft rörliga jobb samt dagligen ridit. Sen har man ju även hamnat i en ålder då ju kroppen ändras. Hm!

Från att ha vägt 48 kg så har jag nu på senaste två åren gått upp många klädstorlekar.

Men nu får det vara nog! Här skall motioneras.

Men nu är det ju så att jag avskyr joggning, cyckling m.m. Men kläckte en lysande idé idag då jag i min vanliga makliga takt gick ut för att plocka grönt till småttingarna.

Hopprep! Sagt och gjort jag for ner till affären och införskaffade ett hopprep.

Detta skulle ju givetvis testas omedelbart så jag satte väl igång nere på gården och givetvis skulle väl varenda granne just då titta ut genom sina fönster. Skäms

Men jag ger inte upp dom får ta mig som jag är, för gissa vad det var kul att hoppa hopprep och gissa va jobbigt det var för kroppen. Här skall hoppas hopprep. Cool

Hur motionerar ni?

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Abico
0

Jättebra idé! Du får prova den grej jag kommit på när jag är ute och plockar gräs med min stora röda hink och folk går förbi, jag försöker nämligen se ut som om jag kommit på en skitbra grej och om dom stirrar mycket så är det bara att ge dom en idiotförklarande blick "Vaddå, plockar ni inte gräs i en hink? Oj, vad ni är konstiga." Det funkar faktiskt ;)

Jag har ett gymkort.. som helt klart kunde användas mer *s*

Hanna 

dijete
0

#1 :)

Moa-16
0

Har fått nog av motion. Måste gå en "vandring" på en timme från skolan varje dag;). Men det är slut med nu. Men promenader med vovvarna blir det ju så klart. Mitt tips är att skaffa en hund!….;)

dijete
0

#3 Hund är också ett väldigt stort ansvar och tar väldigt mycket tid. Dom kan inte heller vara ensamma mer än 6 timmar..

Moa-16
0

Jo jag vet, Var mer ett skämt;).

Fiona
0

Haha dirket när jag såg rubriken visste jag att det skulle vara ett roligt inlägg från dig Anette ;)

Haha ja motionen är väl inte så mycket mer än ridningen & allt där kring men det duger gott & väl för mig :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg