Ögondrama
I går kväll hade Laura lyckats med konststycket att få in ett tunt höstrå i ögat. De var en bit av en fröställning & hade hakat fast djupt inne i ögonvrån. När jag försökte ta bort det skrek Laura & strået satt fast
Som tur är var närmsta djursjukhus, Albano, öppet till tio. Vi åkte dit, fick strået borttaget, ögat undersökt & ögondroppar med oss. Djurskötarna var jätterara! De var en liten skada på hornhinnan, men inget allvarligt. Vet tror att det läker fint.
Puh! Tänk va dom hittar på dom små liven…
Vilken tur att de gick att få bort det! Hoppas nu att hon snabbt blir bättre :)
Hanna
Skönt att det gick bra trots allt! :)
Jag var med om samma sak för flera år sedan. Märkte att något var fel då ögat såg väldigt konstigt ut, kontaktade uppfödaren som tipsade mig om att kolla under ögonlocket. Mycket riktigt fanns där ett litet frö från höet. Jag tog en (rengjord!) pincett och plockade bort det, tur nog var det lätt gjort och ögat fint dagen därpå.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Tur det kunde åtgärdas så snabbt så att hon inte behövde lida av det, och framförallt förhoppningsvis inte fått någon bestående skada på hornhinnan.
Marsvin 4-ever
.
Tack tjejer!
Jo, det ska nog gå bra. Hon kisar lite på ögat & är lite dämpad, men hon äter bra & ögat ser fräscht ut & svullnaden har gått ner.
Gla midsommar på er!
Ögat ser ff okej ut. Salvan är inte så populär, men det funkar. Puh! Blev riktigt skraj där….
Tur att det gick bra iaf :)
Läskigt :S