Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 787 ggr
Raderad
0

Static bortagning

Halloj

Jag har bestämt mig för att ta bort all static hemma hos mig och därför skulle jag behöva lite tips på hur man ska få allt fritt, för jag vet bara hur jag ska få marsvinen fria ^^ och det är ju alltid en fördel att få de andra sakerna fria också, som t.ex bur, vatten flaskor, matskålar m.m.

Mvh "Raderad"

Moa-16
0

Vad är static??.

emelie92
0

Grönsåpa, diskmedel eller något annat rengöringsmedel. Tvätta allt noggrant. När jag hade static på mina marsvin tvättade jag rent alla saker två gången för att vara extra noggrann.

Static är Ohyra som är vanlig hos marsvin.

Moa-16
0

Tänkte väl. Lät lite konstigt när TS skrev såhär:

Jag har bestämt mig för att ta bort all static hemma hos mig. Då är väl det ända tips man kan ge att tvätta allt noggrant antar jag.

Abico
0

När jag hade static här så skrubbade jag allt i virkon, lät även alla borstar och sådant ligga i en skål med virkon en stund.

Hanna 

FeliciaS
0

Rekommenderar dig att ta Virkon till sakerna (trägrejorna kan vara i ugnen istället, tror jag) och ge alla grisar oljebad.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Moa-16
0

Trägrejorna i ungnen?.

emelie92
0

#6 - Ohyra dör av hög värme. se till att inte träsakerna blir brända! *s*

Moa-16
0

Jo men Ta det försiktigt bara…Flört

FeliciaS
0

Lägre värme (runt 60 grader tror jag - någon som vet?) i lite längre stund. Inte bränna av dem direkt ;P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Arcticas
0

# 4 o 5 Tar Virkon ihjäl static? På förpackningen står det att det är verksamt mot virus, bakterier och svamp.

Jag har hört att static inte överlever utan värddjur längre än tre dagar, kan dock inte bekräfta huruvida det är sant.

[starlights]
0

#10 Jag har också hört liknande. Därför brukar inte jag rengöra mer än vanligt vid burstädning, eftersom sebacil som jag använder mot static sitter kvar på marsvinen upp till 6 månader.

Abico
0

#10 - Tja, det var vad jag fick höra när jag hade static här och skulle sanera. Men jag funderade också över det att virkon var mot svamp.

Hanna 

Raderad
0

Hmm… ska jag tvätt skålar och vattenflaskor med vanligt diskmedel? Och vad ska jag tvätta mina burar (vanliga) och mitt burskåp (av trä) med? Virkon, Grönsåpa eller vad är bäst?