Bildtråd: Nonself
Tycker nonselfen är den finaste & underbaraste marsvinsrasen, så i denna tråd vill jag se en massa nonself sötisar! :)

Maja(R.I.P), nonself tort'n'white. Nu var hon ju från djuraffär, så hon var säkert blandras, men hon såg ju ut att vara en nonself.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#7 Vilken fin teckning! =)
#12 Åh jag tror jag stendog nu! Helt underbart söt :D

#15 Oh, ja! Den klart finaste tecknigen :) Underbart vacker!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#9 Vad läckert det var med buffagouti!
#18 - Åh, sötaste Ella :) Jag väntar på de där nya bilderna du pratade om för ett tag sedan :P
Hanna
#23 Haha, okej! Jag som inte är så erfaren ser ingen jätteskillnad mellan dem ändå. :P Dolly har kanske något gulare nos? Saffronagouti har alltså inte röda ögon som vanliga saffrons har?
#24 Buffagoutis har svart bas och topp.
Saffronagoutis har chokladfärgad bas och topp.
Båda har ett buffärgat "band".
Argentes är rödögda, agoutis är mörkögda. Namnen är inte helt logiska hela tiden, nej. ;)

#25 Tack, det var upplysande! :)
#13 Ja, tort'n'white är grymt fint :D

#20 *Förälskad* 

Men visst har vi väl fått till en underbar samling nonselfar? 
Men det måste väl finnas flera här på sajten?
Marsvin 4-ever
.
#31 Fast är inte det där en väldigt sotad crested darkeyed white? ;-) Det hör ju inte direkt hemma i nonself tråden, dels för att hon är crested och dels för att hon tekniskt sett inte är flerfärgad.
#32 Jag vet faktiskt inte vad hon är för något, ingen som har kunnat svara ordentligt, varken på henne eller Zacke.
Cresten tänkte jag helt enkelt inte på
#33 Jaså? Ska du prova att avla vidare på det?
Visst såg det ganska läckert ut. :)
#34 Ja, Zacke går med två honor nu bla en sotad De white 
Saken, som hon på bilden hette gick bort för ett par månader sedan
, krampade till döds av vanligt ohyreschampo
#35 Så hemskt! :O Hur kunde hon reagera så på schampot?
Jag beklagar :(

#35 Men gud så fruktansvärt
Hur kunde det ske? Vad var det för ohyresschampo?
#37-37 Det var PCLs ohyreschampo som man kan köpa i vanlig djuraffär. Antagligen svalde hon något trots att jag tyckte jag var noga
. Först blev hon trött och slö (efter ca 2 timmar) sedan krampade hon nästan oavbrutet i en timme, ringde djursjukhuset som var det enda som var öppet men receptionisten ville absolut inte säga hur de skulle göra när vi kom in och iom att jag har 13mil dit så åkte jag inte. Visst om de hade sagt att de skulle ge dropp eller sköjla magen eller vad man nu gör med förgiftning, men hon sade bara att du får se vad veterinären gör när du kommer in
. Har haft flera sjuka marsvin så jag vet när det är allvarligt och när de med största sannolikhet inte överlever så därför åkte jag inte…
Ursäkta att vi kapar tråden
, nonself black himalaya.