Trimning....
Nu har jag jagt lagt ner timmar på de två släthår jag ska ha med till SM. Det enda jag verkar ha åstadkommit är att jag lyckats få den vita fläckig! Jag måste vara den enda i världshistorien som har lyckats med det. Mina tankar börjar luta år CH-teddy. Ursöta och liiite trimning. Hm…man skulle kanske ha såna istället.
Dessutom så hoppade min dotters petgris som ska med till SM ner från stolen igår, så hon fick ett sår på nosen. Ett under att hon klarade tänderna och livhanken förstås. Min dotter är själv bortrest så jag har lovat att göra iordning Taste åt henne. Hon var inte glad kan jag lova då jag talade om det för henne!
Jag har redan fått en utskällning av dottern men vill fler skälla, så varsågod. Det kan jag behöva. Man lämnar inte marsvin på höjder utan koll.
Inte ens jag har lyckats få min vita fläckigt trots att jag är urkass på det här med att trimma ännu ;) Min golden däremot ser inte lika bra ut ^^'
Hanna

#1 Min vita, eller en himmis är det egentligen är lite sotad över ryggen. det var det som jag skulle försöka trimma bort. Resultatet blev inte vad jag hoppats på. Dels blev hon väldigt tunnhårig mitt över ryggen i min iver att få bort håret och resten blev fläckigt. Vete tusan om hon inte får stanna hemma.
#2 Ajdå =P Du känner inte för att visa bild på det? Det kanske inte ser så dåligt ut som du tror.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Vad jobbigt det låter! :P Fasar själv för om jag i framtiden ska ställa ut min lilla korthårshona i ras. För trimningen alltså ;)
CH-teddysar är perfekta, tyckte jag också tills Heras päls blev 12 cm. "Diskvalificerande fel: Pälslängd … över 10 cm…" ;) Så helt trimningsfri blev inte CH-teddyn trots allt *s* Däremot känner jag mig rätt nöjd med hennes päls inför SM. Fast strävheten ska man inte prata om - den har hon helt glömt bort någonstans, för länge sen ^^
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#2 - Ajdå, det låter inte så jättekul :/
Hanna
Äsch, det är inte bara korthår som är jobbiga. Långhår som kissar ner sig några dagar innan de ska ställas ut i klippt långhår är inte heller särskilt roliga, kan jag säga..
Nakengrisar verkar vara the way to go när det kommer till utställningar. ;-P Inget krångel med päls där inte.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#3 Hinner inte fixa någon bild nu, håller på att packa som bäst eftersom jag åker idag.
Tunnhårigheten känns mer än det syns. Hon får följa med iaf så får vi se om jag kan åstadkomma ngt mirakel under lördagen. Eller blir man väldigt impopulär om man trimmar marsvin på tåget?
#8 - Oj, åker du redan idag?
Du får väl prova, det kanske är en ovanligt trevlig och förstående tågvärd ;)
Hanna

# 9 Eftersom min dotter ska vara med på lördag, så måste jag åka idag för att hinna.
Jag avstår nog från att ta upp grisarna på tåget. En del folk har så konstig uppfattning om marsvin….