Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1102 ggr
diva
0

Länsstyrelsen

Dom ringde nu från länssyrelsen om anmälan jag gjort och tydligen har denna man flera anmälningar på sig och nu ska dom kolla upp allt så det känns skönt att jag gjort detta. Då kanske de stackars marsvinen som är kvar få hjälp därifrån.

Hoppas bara att det går fort och jag lovade dessutom att ställa upp om dom behövde hjälp med något. Bara nu inte marsvinen blir avlivade. Tack för att ni fick mig att göra denna anmälan. Jag gjorde det rätta det känner jag nu.

Abico
0

Vad skönt att dom tar tag i saken :) Hoppas nu att marsvinen får det bättre.

Hanna 

FeliciaS
0

Åh, så bra! Jättebra gjort också :) Hoppas att de kan hitta bra hem åt grisarna.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

dijete
0

Håller med Hanna och Felicia, Vad bra och Bra gjort! Hoppas dom får ett jätte bra hem nu!

diva
0

Bara dom inte avlivar dom. Kommer att försöka hjälpa att hitta hem åt dom ifalla dom nu tar marsvinen ifrån honom. Dom förtjänar ett bättre öde än hos honom.

diva
0

tösen jag tog därifrån har då gått upp 64 gram sen jag fick henne. det är då bra. Nu väger hon 614 gram, men då jag inte vet hur gammal hon är så är det svårt att veta vad hon egentligen ska väga. huvudsakligen att hon då ökar i vikt.

Aristarcos
0

Vad skönt att de kanske tar tag i det, hoppas att han straffas för det han gjort…

Binajis
0

Verkligen jättebra gjort! Vad som är mindre bra är väl att det krävs en hel hög med anmälningar innan dom tar tag i det. Så har det varit här i min kommun också Rynkar på näsan En anmälan ska räcka för att dom ska tag i saken enligt mig men dom orkar inte lägga ner energi på det hela om dom inte finner det på något sätt jobbigt att folk ringer om samma ställe hela tiden…

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

diva
0

Eftersom han hade flera anmälningar på sig så kanske dom gör något åt saken direkt. Får jag då hoppas allafall.

Aristarcos
0

usch vi var på en ö utan för landskrona, där hade en liten udda fiskare katter runt sitt hus, han matade dem ibland med fiskrester, de var jättemagra och en haltade mycket, de hade lämnat in anmälan mot honom, men kommunen ansåg att de inte behövde göra något, då han ändå gav dem mat = ej hemlösa.. ja ibland undrar man faktiskt vad dom tänker med… (om dom gör det dvs)

diva
0

Dom vill väl helst inte stå där med en massa djur så då låter dom väl hellre att djuren får bo som dom gör. Vannsinnigt om jag får säga min mening. Jag önskar att jag kunde fara till den här mannen och knycka hem alla marsvin, men då är det väl jag som åker dit istället. helknäppt

Aristarcos
0

#10 men nu hoppas vi att de gör något, hoppas du kan hjälpa marsvinen om de tar dem därifrån..

diva
0

#11 Jag hoppas på det jag också. Jo jag sa åt dom på länstyrelsen att jag kunde hjälpa om dom behövde det. Jag har väl inte så mycke plats då jag bor i lägenhet, men finns det hjärterum så finns det sjärterum.

marsvin2008
0

Måste säga förj***ligt bra att du gjorde någonting åt saken istället för att som många tyvärr bara gör tycker tänkte gnäller och klagar…

Hejja sånna som vågar göra som dig!

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

diva
0

#13 Tack så mycket. Känner mig riktigt nöjd faktiskt. Bara det nu händer något så han inte bara får ett "fy så där får man inte göra". Jag väntar med spänning på hur det blir.