Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 563 ggr
KexChoklad
0

Marsvinsträff

kan vi inte ha en marsvinsträff i stockholm ? hos någon eller i nån park ? där alla är välkommna . vi kan äta o fika :D . Vore kul om nån tar med sig bebisar med :D vad tycker ni ?

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

FeliciaS
0

Låter som en bra idé, däremot tycker jag man ska lämna marsvinsbebisar hemma - för deras skull.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

KexChoklad
0

om dom är leveransklara då ? mamman kan ju alltid följa med :)

// Elin

Moa-16
0

Marsvin är inga hundar;). Jag tycker inte man ska ta med dom om dom så är vuxna….

KexChoklad
0

#3 men du lillevän tycker inget som vi andra medlemmar säger är bra ;).

Självklart bestämmer uppfödaren

// Elin

Moa-16
0

Lillavän på dig själv du;).  Var en bra ide, Men att ta med marsvinen. Nja;).

KexChoklad
0

#5 Nu kommer du dit IGEN , Du tycker inte om nåt .. inte utställningar .. ingenting . dina marsvin borde ha det välldigt tråkigt över att bli tvugna att sitta hemma i buren helatiden..

// Elin

Moa-16
0

#6 Det behöver du inte vara orolig över. Just nu är dom ute i sin stora utebur och äter gräs. Och tycker nog att livet duger;).

KexChoklad
0

men varför ska du alltid förstöra ?? Håll dina dumma åsikter för dig själv!!

// Elin

emelie92
0

Bra idé! Men tyvärr bor jag i Göteborg så jag kan inte komma.. Hoppas att några andra kan! :)

Moa-16
0

#8 Vad som är dåliga åsikter kan ju inte du bestäma. Tänker bara på själva djuret marsvin du vet. Dom ser inget nöje med att fika i parker. Som du gör.

luneas
0

#10 Men om dina marsvin nu brukar få vara ute på gräsmattan och äta gräs - vad är då skillnaden mellan att beta där eller i en park samtidigt som du får prata marsvin med andra likasinnade?

KexChoklad
0

#11 precis!!!!

// Elin

Moa-16
0

#11 Ja du det kan man fråga sig. Det är ju en stress för marsvinet. Först så blir det en bil färd (ev) Sen en massa nya dofter;). Gapande människor. Pekande och klappande. Läskigt;). Jag vet inte. Ta med dom till en park. Lite sådär.

luneas
0

#13 Okej. Du ser det så alltså… Så du tar aldrig hem kompisar eller umgås med din familj i närheten av marsvinen? Och ang dofter så är det alltid nya dofter när du tar ut dem även på din egen gräsmatta. Vinden för liksom med sig doftämnen oavsett vart man befinner sig.

Rafflan
0

Låter kul med en träff, tyvärr bor jag lite för långt bort ;)

Men snälla, lämna marsvins ungarna hemma oavsett om dom kan åka utan mamman eller ni kan ta med mamman. Som många jämnt tjatar om är marsvin lätt stressade och känns bara onödigt att ta med dom i en transport bur och åkla bil/buss/tåg när dom lika gärna kan käka gräs "hemma". Dom tjänar ju inget på det.

Sorry, men måste hålla med Moa lite ;)

Som alltid, marsvin är flyktdjur och man bör kanske utsätta dom för så lite saker som möjligt om det bara är för ägarens skull?'
Om man tex bor 5-10 min från mötesplatsen är det ju en sak att ta med en vuxen, men annars skulle jag låta dom vara hemma ;)

Rafflan
0

#14 dåliga argument…

Moa-16
0

Jo men det är ju inte så att jag tar med dom till en park. Där finns lite mer folk om jag säger så. Sen är det nog svårt att ta med en massa hus till parken. Sen känner ju marsvinen igen sig på gräsmattan. Och inte i parken. Ny miljö du vet…Men ta med era marsvin till parken ni blir säkert himla trevligt…