Övertalning ?
Jag vill gärna ha 2 stycken teddy/rex honor eller hanar :] Men vill ha ett sätt att övertala mina föräldrar :D
Tack!
#1 yep jag vet, mamma har haft marsvin när hon var liten….hoppas det går till slut ! Här ska det tjatas ;)
Putt
Det är ju två levande varelser det handlar om, övertala inte dina föräldrar utan att de egentligen inte vill - det brukar inte resultera i att det blir så bra för marsvinen. I alla fall kan man börja med att lägga fram fakta, prata mycket om det och visa bilder osv. Prata med någon uppfödare i närheten och be att få komma på besök :) Marsvin är helt fantastiska små kompisar, tycker dina föräldrar att ni kan skaffa marsvin och kan ge dem vad de behöver kan jag garantera att ni inte blir missnöjda :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Ja, jag vet…pratade väldigt mkt om marsvin o sånt när jag var ute o gick med mamma :) och visat bilder o sånt, men jag ska nog fråga om jag kanske bara kan 'låna' 2 marsvin (har sett att vissa lånar ut) ett tag och se hur det är att ha marsvin :)
Tja du…jag är visserligen vuxen men min sambo ville inte ha marsvin från början. Han förstod inte alls vad jag skulle med "råttor" till när jag har hästar och hundar. Visst var det upp till mig om jag ville skaffa ändå men det är alltid roligare om hela familjen är engagerad. Jag visade ett antal bilder och efter ett tag började han smälta. Tillslut visade jag en film på hungriga marsvin och då va han såld, blev helt faschinerad av deras läten.
Nu har vi tre tjejer (även 2 skinny som han först tyckte såg vidriga ut på bild) och han pysslar nästan mer med dem än vad jag gör. 

#6 min sambo var likandan, först skulle jag bara få ha fiskar här hemma tyckte han, men visade filmer på marsvin som popcorn skutta och även åt, så nu får jag ha marsvin :) tror nog min sambo längtar lika mycket som mig att hämta hem dom ;D
#5 Hah, ja man smälter lite varje gång man tittar på dom !
#6 Okej, lycka till !