Trött på klumpar
juckar dina pojkar också på varran?
När jag hade tre pojkar så var det hemskt, en gång fick jag klippa bort världens störta klump, och jag överdriver inte, den var jättestor, jag höll på å spy för att det var vidrigt. Har bara två pojkar nu, de håller inte på så längre, väääldigt skönt att slippa bada/klippa pälsen på dom var och varannan dag
såret kan du hålla rent med koksaltlösning så läker det ihop på nån dag bara
Hoppas att det blir lugnare, usch inte kul när det skapar problem och sår..
Jag funderar ärlig på att låta mina killar få gå till något annat hem.
Jag vet inte om de gillar varandra eller inte.
"Elsa" juckar hela tiden på "Matilda".
Det verkar som att han måste göra det för att bevisa något för oss.
Så fort de tas ur buren så juckas det.
Blää fyy
#4 du måste ju göra som det känns bäst.. har de börjat jucka mer nu mer honorna i närheten , så kan det ju vara bättre att låta någon annan ta över dem för att få lite mindre hormoner i luften för dem..
#4 Mina hanar ska också jucka/jaga varandra direkt när jag tar ut dem på golvet. Därför brukar jag aldrig ta ut dem samtidigt, utan bara en och en.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
mina gör inte så utanför buren, då blir det max kissduchar och lite kutter med rumpvickande. Annars är de så upptagna av att busa eller äta när jag har ut dom. Jag brukar ha dom på golvet så länge så de får lite käk att pyssla med
Jag har haft två vuxna hanar ihop under hela deras livstid, hade aldrig samma problem som dig. Verkar variera mycket mellan olika hanpar/hangrupper, vissa är bara mer eller mindre på varann.
Försvinner inte klumparna av sig självt om man inte rycker bort dem? Tänkte på hur det är i naturen - hanarna där lär inte vara fulla av spermaklumpar precis utan nån gång måste det ju försvinna. Ställer man inte ut dem spelar det ju ingen större roll om de har små hårda klumpar i pälsen, eller? :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Har haft två par hanar, och ingen har juckat något alls. Eller bråkat. Jag kanske har haft tur…
Håller de fortfarande på hanarna ? eller har dom lugnat sig något ?