Ny utebur
Min snälla storebror Jocke har i flera dagar snickrat på en ny utebur till mina tre marsvin. Nu är den äntligen klar och marsvinen älskar den redan eller är det gräset som lockar. Visst blev den fin. Den har två stora avtagbara takbitar för det finns ganska mycket katter där vi bor. Jag brukar sitta bredvid och läsa i alla fall för säkerhets skull.

fin bur :) och såklart söta grisar i buren oxå 
jättefin! Det var duktigt byggt =)
Vilken fin och stor utebur! Och vilken snäll bror! ;) Men vad gör ett påskägg där? *asg*
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Ja han är snäll. Men det är inget påskägg utan en boll med nalle puh på som min bror tyckte att marsvinen skulle leka med :)
Vad fin och stor det är! :)
Leker dom med bollen?
Nja de har nosat lite på den men det finns ju hur mycket gräs som helst! Vilket marsvin har tid att leka med bollar när man kan äta hur mycket man vill? :)
#6 Haha, jo det är såklart. Mina skulle aldrig göra det, men kanske ska pröva när dom rastas inne någon gång :)
Ja det vore roligt att testa om marsvinen är bollintresserade. De kanske startar ett nosbollslag någongång i framtiden :)

Jättefin bur. Tänk om min bror orkade göra något sånt till mina grisar, men det skulle aldrig falla honom in. ;)
#4 Haha, okej - tyckte det såg ut som ett påskägg O.o
Mvh Felicia

#11 Åh, en sådan för hundar? :P Var har ni köp den?
#8 Fniss, så kanske våra marsvin kan mötas ^^ Tre mot tre, jämnt och bra! ;) Du har väl honor?

#12 …eller för katter. :) De är jättevanliga i djuraffärer.
#13 Här är också ett 3-mannalag. Fast flickor.
---
OT: Hur ska man bära sig åt för att få en bild visad här i själva inlägget, inte enbart som en ikon?
Klicka upp bilden kopiera den, sen välj hantera inlägg, redigera inlägg och sen klistrar du bara in i inlägget =)

Ha… tackar
#14 Jo men det är mina också :P Fast det är nog bara två av dom som överhuvudtaget som skulle röra sig. Haha, Laura skulle nog få hjärtattack eller liknande.
Men annars är Laura ett stort marsvin, Berta med (var överviktiga tidigare), och lillalilla Selda är tuff men liten på knappt 800 gr ;)
#12 I djuraffären här finns en sådan "godisboll för kaniner" - med morötter på! ;)
Mvh Felicia
#18 Okej, kanske ska pröva det iallafall :P
fast mina marsvin fick nyss en ballong i buren för vi ska ha släktkalas och dom har inte vågat nosa på dne än.. Så deras karriär innom nosboll är nog inte så framgångsrik ;)
#11 Ja vi hade också en sådan förut men mina dåvarande marsvin var bara rädd för den. :)
#13 Jadå alla är honor. Jag har två vildingar och en fegis som antagligen knappt skulle röra bollen ens om hon fick gurka… Fast jag kanske får starta ett juniorlag i såna fall för min enda vuxna hona är väldigt liten…
#19 Haha, nä jag tror inte det är deras grej riktigt *s* Mina har en liten boll (hade den till en katt en gång i tiden :P) - hårdplast med en liten kula inuti. De bryr sig inte om den alls, fast jag har den i buren ändå ;)
Mvh Felicia

Haha min brorsa la ut en boll på gräsmattan (vanlig fotboll i plast) och Kaj, hanen på 6 år började springa efter den och putta på den hahah xD han är gullig :D Så han är en fotbollsspelare han 
Haha. Så långt har inte mina nosbollsspelare kommit. Skulle han ta en match mot dem skulle han garanterat vinna!

#23 haha jo kanske det xD men jag vart faktiskt förvånad över att han skuttade efter den xO
#19 Tror inte jag heller :P
#22 Killar, haha xD