Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 977 ggr
Ruffsen
0

Underlag

Hej!

Jag har en hundmatskål och jag undrar om det finns något bra underlag som är mjukt, som de inte äter upp. Som jag kan lägga i botten så att det blir en liten sovplats:)

Ruffsen
0

… och som inte är så dyrt för om de kissar där så går det ju inte att göra rent:) Då måste man ju fixa nytt:)

Moa-16
0

Vad menar du med jag har en hundmatskål?.

Spån? halm?

Binajis
0

#2 TS ägaren säger att hon vill ha något mjukt så det blir en sovplats.

Vad jag inte förstår är #1. Varför går det inte att göra rent?

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Aristarcos
0

Rekomenderar Fleece :)

Tindrar
0

Spån, hö, halm, fleece, heter det vetbädd? Iaf något som hundar kan ha…. Någon som vet vad jag gafflar om?

Ruffsen
0

#2Alltså jag menar att ge marsvinen en sovplats av en hundmatskål. #3Jag tänkte att det kanske vara svårt att göra rent typ som, jag vet inte vad det heter x) Men tack för svaren:) #5 Tack, du gafflar om helt rätt saker x) Men jag menar till marsvinen. Jag tror inte att några hundar skulle få plats i en matskål ;)

Ruffsen
0

Vad menar ni med fleece?:)

Moa-16
0

Menar du att dom ska sova i hundmatskålen. Tror dom uppskatar att sova i ett hus mer då. Om jag får gissa;). Lägg in lite spån bara annars.

Ruffsen
0

Mitt ena marsvin gillar inte att sova i huset bara på huset och då ville jag prova att göra något nytt och mysigt för dom:)

FeliciaS
0

Jag har också en hundmatskål (plast) som bebisarna brukar vila i. Har lite spån + hö där, har märkt att det uppskattas mest. Annars har jag förut haft fleece.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Ruffsen
0

#10 okej, jag har spån och hö i den nu:)

Tindrar
0

#6 Nejnej;) Det jag syftar på är ett slags material som man KAN ha till hundar, men fungerar lika bra till marsvinen. Typ som fleece:)

FeliciaS
0

Ja, vetbed är bra. Däremot måste man klippa en bit i den isf, och det är betydligt tjockare än vanligt tyg så det blir nog lite knökigt. Men det kan säkert gå :P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Ruffsen
0

Okej,Tack:)