Bur räknare
Här kan ni skriva in måttet ni har på era burar och se hur många marsvin ni får ha i den.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
De där var en BRA länk :)
Jag la in den på länkar :)
jättebra länk :)
Appråpå burar, jag ska få köpa en ny bur på fredag :D en sån som Diana har fast en vit :)
Jättebra!
Jag får visst ha fyra marsvin i min o jag som tycker den är liten till två. hihi…

Finns det nån likadan sifa fast med kaninburar?
#5 Samma här! ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Bra MatildaW, för detta var en himla bra länk! TACK Mymlan!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
skulle jag få ha 8 marsvin i min bur som är 100*120 ?? låter mycket. Jag tycker den är liten till två marsvin
Jordbruksverkets regler är ju minimått o det är väl dom som denna burräknaren är efter.
Det finns en burräknare för råttor, både en med minimåtten o en som rekommenderas o den tycker jag är jättebra för då kan man se vad som är bäst för råttorna. Inte bara vad jordbruksverkets minimiregler är.
Men har man minimireglerna så ser man ju lite i varje fall, vad som är absolut minsta måtten.
Så här ser min nya bur ut som jag köpte idag:
+ att den är 101 x 53 cm, och enligt jordbruksverkets "regler" så får man ha 3 fullvuxna marsvin där i, eller 2 fullvuxna marsvin och båda har kull :) så buren räcker gott och väl till mina två :) riktigt fin bur!
+ att den är från Ferplast, som har giftfri gnagbar plast :)
Fin :) Förresten… Jag trodde att du hade löst hö i buren och inte höhäck? =P
Mvh Felicia
Jo jag vet, de där är bara för fin skull på fotot xD å de där är inte heller någon höhäck ;P men nu har dom de löst i de där hörnet, tänkte bara försöka imponera på fotot ;) så harom hö i huset, i höboll och i en leksak jag skaffade igår :) så nog harom hö alltid :D
Jaha ;)
Mvh Felicia
Höhäckar är ju farliga för marsvin, så skulle inte kunna tänka mej att ha en sån utan att ha uppsikt på dom, å de har jag inte när jag är i skolan, så höhäck använder jag inte. Men den där, även om jag inte använder den, är ganska smart gjord, den kallas "guinea pig's safety haynet" den har inget ställe som marsvinen kan ta sej in och göra sej illa på den :) å de är ju bra :)
Ja, det är bra :)
Jag har en höhäck som jag har använt en vecka. Det var när Calypso kom hem från att ha kastrerats som jag hade hö i den (den satt på utsidan) eftersom att han inte fick ha spån eller hö inne i buren.
Mvh Felicia
De kan man också ha :) dom egentliga farliga höhäckarna är dom som har stora mellanrum mellan metallmojjerna som marsvinen kan hoppa upp i, och därmed bryta benen, den som jag har kan man inte hoppa upp i (den sitter fast i burtaket och går ner till bottnen) + har små galler typ :) men jag använder den inte, onödig just nu :)
jag har höhäck i plast som sitter på andra sidan gallret….

har det nån som vet om det finns en sån sida för kaniner?
#19 Men dina marsvin har väl löst hö i buren?
Mvh Felicia
Jag har ingen aning hur andra gör, själv föredrar jag att ha höt löst, eftersom marsvinens foder ska bestå 80% av höt. Men jag tycker att så länge man vet vad man gör och ser så att marsvinen inte gör illa sig, och att dom äter utan problem ur höhäcken, så tycker jag att det är okejj :) + att burar man har borde ju räcka till en liten hörna med löst hö, eller höhäck, vilket man själv föredrar.
Men åter till ämnet nu, burar och storlekar!
hmm
Svårt va? 
#21 nej, inget löt hö i buren. Det löser dom själva med att dra ner höet.
Hmmm…..
Mvh Felicia