Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 653 ggr
[jejjas]
0

Bilder

Nu skulle jag vilja se bilder på Zobel färgade grisar =) Då det är ett Färg  Förslag jag fått att ungarna är detta vore kul att gämföra =) Både på skinny och pälsade =)

idipidi
0

Zobel är kanske den färg av alla som varierar mest. Dessutom mörknar de under uppväxten och kan gå igenom rätt skumma faser under tiden. Lägg till att de är svåra att färgbestämma rätt, alltså det kryllar av fel färgbestämda zoblar. Dessutom skiljer man ofta inte på zobel och flera genetisk väldigt närbesläktade färger.

Det jag försöker säga är att det inte ger så mycket att se bilder på zoblar, tyvärr. Som vuxna kan de se ut som allt emellan nästan helt kolsvart med lite, lite rubinton på ögonen till att se ut som choklader med lite gråton.

Som ungar varierar de ännu mer. Alltifrån mörkt chokladfärgad till att mest likna en bruntonad grey…

[jejjas]
0

#1 Okej ja det med fel färg köner jag till då två av ungarna redan är fel reggade men det går ju att fixa till, en period trodde vi det va lilac men vet nu att det inte är det utan just nu en blaskig choklad då pappan är choklad baserad,

så om jag fattat detta rätt nu så ska jag ändra i paprena till zobel på två av dom? eller