Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 2610 ggr
Moa-16
0

My..borta?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Var så himla varmt idag. Så jag bestämde att flytta marsvinen till baksidan. (Har dom aldrig varit förrut) Kom på en bra burlösning;). Som jag tänkte filma!. Och då, ja… se..(video)

Och det är ju inte lite buskar och sånt där. Har letat i 2 tim nu!. Dom andra marsvinen börjar nu bli lite oroliga och springer runt och letar (som jag ser det). Jag letar tills hon är hittad!. Det är ju första gången dom är på baksidan. Annars om dom smitter går dom till älsklings busken… Är högt gräs där också:(. Och typ skog en bit bort. Känns ju sådär. Men jag ska ut och hjälpa med letandet.

Sannich
0

Låt inte de andra springa lösa nu bara, så att de också försvinner! Sätt de i transportburen, och stäng. Deras läte kan få henne att komma fram, och leta på!! Vi håller tummarna att du hittar henne! Lycka till!!

Abico
0

Börjar med att säga att jag verkligen gillar idén med att "hägna in" studsmattan! :)

Hoppas verkligen att du hittar henne! Sätt ut mat för att locka fram henne.

Hanna 

Bim
0

Inte bra… Håller tummarna!

dijete
0

Inte bra,men vi har varnat dig. Men alla här på MIF håller tummarna för lilla My! Lycka till =)

[starlights]
0

Tycker också lösningen med studsmattan var väldigt smart!:)

Hoppas verkligen du hittar My snart. Håller tummarna!

Aristarcos
0

Hoppas du hittar henne lycka till.

FeliciaS
0

Ojdå, hoppas hon kommer fram snart :O
Jag skulle också satt de andra två i transportburen.

Annars var det smart med studsmattan, blir ju skugga där under :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Moa-16
0

Som ni såg på videon. Och ev hörde är det nät runt studsmattan. Jag släppte dom alltså inte lösa och gick där ifrån!!. Så My måste ha rymt från något litet hål vid bänken. Så dom andra fick vara kvar!. My måste ha gått bort sig totalt i buskarna. Har inte hittat henne än:(.

petronellaa
0

Har du inget matljud du brukar göra ?
Du kan ju försöka gå längs buskarna och göra det ljudet så kanske hon kommer fram.
Jag har själv ett matljud som dom känner igen och börjar genast att pipa över..

emelie92
0

Oj! Det verkar vara många marsvin på rymmen den sista tiden. Sätt ut hus, mat, knacka på hos grannen och håll ögonen öppna!

Som "tröst" kan jag säga att mitt marsvin var borta i över en vecka förrförra sommaren.

godisgrisen
0

Hur går det? Riktigt jobbigt… Hoppas verkligen att du hittar henne.

Sannich
0

Vi såg att de var instängda, men tydligen inte så bra som du trodde. Vi menar bara att du inte ska låta de andra gå lösa och hitta henne, utan att de sitter instängda (där de inte kan rymma ut) och kan göra läten så att My hör det och kommer till dem. Och som de sagt innan, ta fram höpåsen, pelletspåsen eller sallad. Allt för att locka in henne. Lycka till!

FeliciaS
0

Hur har det gått? Har du hittat henne? :)

Mvh Felicia

Moa-16
0

Som sagt måste hon ha smitit ut vid bänken. Då nätet är väldigt spänt. Och det fixa jag såklart!. Tror hon är ganska långt inne i gräset/buskarna/skogen(?). Så att hon inte hör oss ropa. Hon brukar ju oftast komma då man ropar på henne. Speciellt då hon är lite orolig!. Springer upp på en. Har letat ett tag med en ficklampa. Men det går inte alls bra,.:(((

emelie92
0

Det såg ut att vara ett ganska stort mellanrum bredvid den blå hundburen.

FeliciaS
0

#14 Usch, vad trist att ni inte hittat henne :/

Mvh Felicia

Tina
0

Fy vad hemskt :(

Har drömt mardrömmar om att mitt marsvin sprungit bort, kan inte tänka mig hur det känns för dig då…

Hoppas verkligen att du hittar henne!

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Moa-16
0

Har lagt ner sökandet för idag. Ingen mening när det är så mörkt. Känns hemskt att hon är där ute!.

chade
0

Stackars liten, hoppas hon kommer hem snart :/

Små stjärnor lyser också i mörkret.

zuperzita
0

Ne ursh! Stackars my hoppas hon kommer hem snart! :(((

tantnett
0

Oerhört tragiskt.

Hoppas ni hittar henne.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Sannich
0

Håller tummarna att hon kommer fram idag!

[Colina]
0

Fy vad trist, min ena försvann ju som du vet och kom inte tillbaka men samtidigt har man hört sosleknshistorier om marsvin som rymt och hittats långt senare.

lLycka till och hoppas ni hittar henne.

Moa-16
0

Letar och letar, men ingen My:(. Känns som vi tittat överallt ett antal gånger nu!. Nu letar vi lite längre in i skogen. Grannarna är med och letar så vi är 5 stycken!.. Vi ska hitta henne!. Hon måste ju vara någonstans frågan är bara var. Gjorde en kort video på hur det ser ut…

Abico
0

Jag håller tummarna och tänker på er!

Hanna 

emelie92
0

Har ni hittat henne ännu?

[Liinda]
0

Hoppas ni hittar henne och ge inte upp letandet!

marsvin2008
0

Jätte tråkigt att det som aldrig skulle hända nu har hänt. Hoppas verkligen att du hittar ditt marsvin.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Binajis
1

#28 Men lägg av nu med dom här anklagelserna som har kommit upp förut i denna tråd! Hon hade dom i inhägnat område så hon kunde gå därifrån. Har alltså ingenting att göra med att hon har sina marsvin lösspringande ibland. Punkt.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

emelie92
0

#29 - Jag tror inte att det som #28 skrev var menat som kritik.. :)

Binajis
0

#30 Jag och Marsvn2008 har redan rett ut det där.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Moa-16
0

Dom här timmarna, dagarna blir det ju. Har verkligen varit "en" av dom värsta i mitt liv. (Om jag hade haft dom lösa och varit med dom(som jag alltid är då dom är lösa). Hade aldrig My kommit bort. Men nu var dom inte lösa utan i en inhägnad. Så det var en tragisk händelse att hon kom bort just på baksidan. Om hon smittit på framsidan kan jag garantera att hon gått tillbaka igen.Iaf Av en slump gick jag förbi framsidan och så klart av rutin titta jag i busken) Utan hopp bara titta in lite. Då jag inte trodde hon gått så långt. Och tror ni inte hon sitter där?. Jo hon satt där. Precis när man börjat gett upp hoppet. Går inte att beskriva den lyckan!!!. Helt otroligt. Och dum känner man sig nu också. Att hon gått till busken hon brukar sitta i då hon har fått gått löst. Men inte trodde jag hon gått så långt och ganska krånglig väg och allt. Hitta henne 17:00. Hon verkar lite "skrämd" men annars mår hon bra=). Har klippt i hopp en video. Och tänk den har ett lyckligt slut=). Underbart att det sluta såhär. Vet inte vad jag gjort annars!.

Pust!. Nu ska jag ta ett djupt andetag!.

emelie92
0

Vad bra att hon inte hade förvirrat bort sig i skogen! Jag antar att du i fortsättningen kommer se till att burar och inhängnader är 100% säkra;)

Abico
0

Vad skönt att hon är tillrätta igen :)

Hanna 

Tina
0

Skönt att höra att My är hittad. :) Jätte söt är hon också ;)

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Moa-16
0

Jo, buren är 100% smittsäker nu!.

Bim
0

Åh vad bra!

Aristarcos
0

Då hade du grym tur att hitta henne till slut. Det var ju bra !

CamillaS
0

Åh, så otroligt skönt att du hittade henne Moa!

Förstår att det måste ha känts förfärligt! :(

Men nu är hon till rätta igen och du kan andas ut i lugn och ro. :D

[Liinda]
0

Åh vad skönt att höra och vad glad hon måste blivit när du hittade henne =)

southdakota
0

Vad skönt, tur att du hittade henne Glad

Filosofia
0

Vad skönt att hon kom tillrätta igen! :)

Athia
0

Vilken lättnad att hon är tillbaka välbehållen!Glad

FeliciaS
0

Åh så skönt att hon är tillbaka! Vilken lycka! :D

Mvh Felicia

Creation
0

Så skönt att ni återfann henne igen! :-D Hjälp, jag kan knappt föreställa mig hur panikslagen jag skulle blivit om samma sak hade hänt mig…

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Moa-16
0

Ja, det var tur och bra att vi hitta henne tillslut. Kunde ha slutat tragiskt det här!. Lycka var ordet!.

Anette-Anna
0

Så skönt att ni hittade henne! :)Hon tycker säkert det är skönt att vara hemma igen.. :)

petronellaa
0

Åhh vad skönt att ni hittade henne!

:')