Marsvinsspelet!
Hej alla glada marsvinsägare 
Tänkte att det kunda vara trevligt med en tråd där man diskutera och prata om marsvinsspelet. Om du inte är medlem tipsar jag dig om att bli det nu! Det är urskoj :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Förresten… Jag heter Fyrklövret. Skriv gärna vad du heter, vad du föder upp m.m… =)
Mvh Felicia

Kajsa_ & Kajja_ och uppfödningarna heter Norrskenet´s och Vattenfallet´s. Jag uppföder selfar.
Okej! Jag har marsvinsungar till salu om du är intresserad, i olika raser. Inte bara ungar heller… Billigt m. bra poäng p.g.a att jag måste bli av med de! ;)
Mvh Felicia
Jag heter Alannah och Nattljus på marsvinsspelet. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Jag har okå marsvin till salu :P
Jag heter MatildaW där, just nu föder jag upp lite olika, ska fixa en bestämd snart :) Har en massa fina marsvin där som man kan lägga bud på :)
*BESTÄMT* jag tror det får bli nonselfar med färgerna agouti och argente :)
Hihi.. =) Jag har bestämt mig för Peruan i ovanliga (funderar) färger när det blir omstart. Nu föder jag upp alla möjliga, men mest långhår :) Fick 8 ungar idag.. hehe..
Mvh Felicia
#8. Ojj ojj, 8 ungar var inte illa :D jag funderar på om jag ska ha alla slags nonself, eller bara agoutis och argentes :)
#9 Jag tycker att du ska ha Sheltie, så kan du köpa mina åtta ungar! *fniss*
Mvh Felicia
#10. Hum, men däremot kan jag ju ha både nonself och sheltie :P
#11 Jag var ironisk (#10)! Men visst - varför inte? Skulle vara kul! :)
Mvh Felicia
#12. Jo det fattade jag :P jag skrev nog inte så att du förstod att jag förstod :D jaa, får ändra det på min press sen :)
#13 Hihihi =)
Mvh Felicia
#14. Haha, jag är en latmask, orkade inte vänta på att någon skulle köpa mina marsvin som var till salu, så jag gav dom till omplaceringshemmet *s*
#15 Jaha ;)
Mvh Felicia
Fast.. nu är det väl inte direkt lönt att starta upp någon uppfödning, eftersom spelet snart startas om så man får börja om från början igen.

Jag har startat en, alltid kul att komma på hur det funkar, så man vet till nästa spelomgång. :)
#17 Nej, precis… Jag tycker att det är onödigt med en ny spelomgång.
Mvh Felicia
Dom nya spelomgångarna fungerar nästan lika dant. Man har kvar alla sina marsvin och sånt (vad jag har hört av dom som spelat länge). :)
Jaså ;) Jag trodde att ALLT försvann :O
Mvh Felicia
Jag med i början, men som jag fattat av doms om spelat längre har man kvar allt, men utställningar och sånt börjar om.
Okej =)
Jag har massa bebisar till salu - olika raser - för 10-28 kr!! Passa på! Julrea ;)
Mvh Felicia
Har du någon teddy eller rex? :D
Ja, fick 4 teddybebisar idag ;)
Mvh Felicia
JAG SKA SATSA PÅ ENDAST LÅNGHÅRIGA HIMALAYA SÅ MÅNGA MARSVIN ÄR TILL SALU!
(Billigt!)
Mvh Felicia
#22 Njae jag tror faktiskt att allt försvinner, hela rubbet. Tyvärr…
#27 Neeeej =/ Så får det inte vara! *hoppas* =P
Mvh Felicia
Jo ALLT försvinner och man får börja om. Jag hoppas det kommer in flera bilder av raserna, för jag ger bort alla mina till Ompaceringshemmet som ingen bild har.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Vad trist att allt försvinner!
Pengarna oxå?
Ja, det är tråkigt att så många marsvin inte har bilder!
Mvh Felicia
Men, sånna som spelat länge säger att man kommer kunna ha kvar sina "gamla" marsvin och allt :S
Men det har aldrig varit någon omstart, står det ju på sidan. Detta kommer att bli den första, så hur kan de veta? =S
Mvh Felicia
Jag har ingen aning :S kan fråga!
Jag har för mig att Sus till och med sagt att allt börjar om. Något annat har jag inte hört, men hade helt klart föredragit att mina marsvin blev kvar.. =P
Jo jag med. Frågade tjejen som vart där sen början typ, hon sa så här på min fråga "jo, jag bara tror det", å de kunde hon inte sagt tidigare?! o.O
Haha… ;)
Mvh Felicia
Men åå, jag vill inte att allt ska försvinna nu när jag vet vilka färger jag ska avla med för att få fram en fin färg :P
Precis =P
Mvh Felicia
Sk't åxå :P jag som precis precis vet nu vad jag vill ha!
Hihi… =P Jag har 1 Teddy m. bild till salu om du vill köpa!
Mvh Felicia
Ska checka ;)
Ja, gör det :)
(Hon trivs inte och vill säkert komma till dig med Teddysar…*fniss*)
Mvh Felicia
*leta* hittar ingen Hallon :P
Inte…? =S Fyrklövrets Hallon…
Mvh Felicia
Nope, hittar ingen, o.O
Såg att han redan var såld… hehe… Du kan köpa någon annan om du vill, har en eller två teddysar till salu :)
Mvh Felicia
Hahaha xP bra koll du har då *s* :D
Verkligen… hahaha… =P
Men jag har några Teddysar utan bild men i fräcka färger till salu!
Mvh Felicia
Hum, ja du, troru dom får färg i nya? Eller bild menar jag :P
Jag har hört att det skulle komma bilder till alla i nya omgången.
Mvh Felicia
Oooh, de får vi hoppas :D
Ja :)
Mvh Felicia
Det ser jag verkligen fram emot! :)
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Mvh Felicia
Själv heter jag Caril, sitter och väntar på en hög marsvins ungar. Satsar på skinnys i färgen dalmatin, målet är igenteligen bara tt få fram lite högre poäng på dom. Orkar inte bry mig om topplistan ;P
Hanna
Fick tolv ungar, varav hälften dödfödda :O
Hanna
Det var för att du parade dalmatin med dalmatin ju^^
Jag heter tecken och tecken2
Helena
#57 - Jo, det är klart ;P Men det var hyfsat många som klarade sig ändå XD
Hanna
Haha, det är ju en bonus xD
Helena

Min mamma har varit med och spelat sen det startade, för ett antal år sen. Jag frågade henne hur det funkade det här med omstarten.
Jo, det är så att ALLT försvinner…djur, pengar osv. Och så får man börja om från börjen att köpa djur. Fast hon sa att det var kul att få börja om, för då börjar alla på samma nivå.
Allt i spelet ska vara så lika värkligheten som möjligt, och då kan man inte para dalmatin med dalmatin för då blir det döfödda ungar =(
Mamma heeter JumJums där och föder upp merinos =)
#59 - Hurra! ;P
#60 - Jaja… då vet jag det, får väl para in lite annat också då ^^'
Hanna

Jag heter Sonora på marsvinspelet, uppfödningen heter 4h´s. Jag har precis blivit medlem så jag har bara fyra marsvin.

Jag heter autumngirl och föder upp hm.. allt möjligt :)
Heter Registrerad & Stilla_havet . är för det mesta aktiv ^^, På Registrerad föder jag upp rexar och på stilla_havet sheltie's .

Achatina och Modigkornet heter mina accounter. Föder upp texlar efter eget mkt avancerat system. Födde just upp min första 85:a ^^ Fast använder fortfarande många 83:or i aveln x)

jag har inte fattat spelet ännu tyvärr det verkar så roligt ju. jag ska oxå försöka nu när det startar om spelet o regga mig igen. :)

# 66 Det är jättekul. Själv föder jag upp abessinier i ljusa färger

Kiwifrukten.. Men jag orkar inte hålla på med marsvinsspelet längre eftersom mina små marsvin har flyttat.. >_<
Oj! Det var månader sedan jag var inne på Marsvinsspelet! Kom knappt ihåg att det fanns *S*
Mvh Felicia

Jga har inte marsvinsspelet,men hade det förut. Men det blev så tråkigt i längden.:P
#70 Det är ju inget man har utan är medlem på ;)
Mvh Felicia

man kanske skulle gå in där ^^

Jag heter Wizy
och föder upp.. hmm.. Texel och skinny :)

jag är rätt nöjd med det hela x) på minde än 1.5 månad(er) har jag fött upp 17st champions xD
Heter Stirrup där :D
Har precis återupptagit spelet efter ca ½år vilande från det ;)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
hejsan asså hur får man marsvinen att bli champions och få cert och högre poäng jag fattar inte hur det går till?? Heter StormmillaGirl där och har uppfödningen Shaadow`s men har ennu inte bestämt vad jag ska föda upp..
Länken funkar inte för mig

jag var med i FÖRRA OMGÅNGNE OCKSÅ ;) å såg nån där uppe skriva "man har kvar marsvinen" det har man INTE, man förlorar både pengarna & marsvinen och allt!
jag heter Oban
ingen som kan svara på min fråga då?
genom att para marsvin med dom bästa poängen och ställa ut dom och hoppas att dom får bäst poäng ! :)
så man kan bara spela på tur då typ?
hur får man tag i marsvin med bra poäng?
Tur är det väl inte eftersom man får lägga ner pengar på att köpa dom med bra poäng och sedan avla på dom och den som får bäst poäng i kullen avlar man vidare på :) Man köper från andra medlemmar :)

Jag heter Roseflower på marsvinsspelet och jag föder upp texel & abessinier och även några teddysar!
Jag har skaffat nu. :p
Jag heter Hayah och tänker satsa på rex. :p
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Bella_A. heter jag där, har precis blivit medlem men *tror* att jag har uppfödarnamnet Pinkfloyds :P
Fick man inte välja marsvin i affären? Jag fick typ sveriges fulaste (förlåt) Men hur man man tjäna "pengar"för fler?
Jag heter creation ^^
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#88 man får pengar på banken varje vecka..

Jag heter BestForLast's.
Jag föder upp skinnys, texlar och ibland peruaner,

Smultrons heter jag:) Har lite blandad uppfödning men då långhåriga och liten skala av rex och teddy^^ Min första kull kommer 2008-06-09

jag heter celine- & celine. ^^ och ajg föder upp self

Någon mer som inte kommer in på spelet nu?
Japp.. sidan kan inte visas.. gaah
Helena
På sidan stod det typ "tillfälligt avbrott från kl 23.00 och till några timmar framåt", det läste jag igår. Vilket kan förklara det ;)
Jag kan just nu iaf :P
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

mjo upptäckte det när jag kom in där idag x)
Personligen har jag inte det allra största intresset för marsvin. Men marsvinsspelet.com är kul :P Men på Ms så heter jag iallafall Fortuna och födder upp Selfar. Extakonto: Blå ängel.
P.s Några 88p marsvin till salu för 1kr 
Drar upp denna tråd ^^
//Elin
Någon som fortfarande är aktiv?
Jag tror mina marsvin är omplacerade då jag inte varit aktiv på ½ år kanske ;)

kan man ta bort sitt medlemskap?

Är aktiv där lite till och från. Ska skapa ett nytt konto nu med ny uppfödning och så (:
/ Maja
Jag funderar också på att skapa ett nytt konto, någon som har något förslag på vad jag ska intrikta mig på?
Är lite sugen på texel :)
Jag är medlem, heter Fortuna.
Tips: Börja nu, för det är omstart den 13/8 :) Om 10 dagar.
//Elin
Varför ska jag börja nu?
Allt försvinner väll när det börjar om? :)

Det där med att Marsvinsspelet körs i omgångar osv. förstår jag inte alls mycket av! Vad händer då en ny omgång startas? Försvinner allting då eller? Vill gärna veta lite om det (:
/ Maja
#105 Ja, allt försvinner - marsvin och pengar..
Mvh Felicia
Jag har ingen alls koll på dom här omstarterna, vad händer igentligen ? :)
Oj, ni var snabbare (:
Varför är detta nödvändigt igentligen?

#106 Då vet jag inte om jag ska börja förens nästa omstart.. Det är väl lika bra det ifall det skulle gå jättebra för mig nu. Och sedan efter bara några dagar så försvinner allt!
/ Maja
Alltså, då får man en chans at vara lika duktig som alla "stora" uppfödare. :)
//Elin
Men ens användare finns fortfarande kvar? :)
Det är bara som om man skapade ett nytt konto, fast det blir så för alla lixom?
#111 Jupp, alla få samma chans att börja om :)
//Elin

Pengar, marsvin försvinner men läggs in på topplistan istället.

Jag heter Blanco, hehe xd
Har fött upp nästan alla raser, men ingen är rolig nog xD