Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 959 ggr
tjaba
0

Efterlysning

Hej!

Jag har köpt två omplaceringsmarsvin, Pärlan och Rosie. Pärlan är rödaktig, korthårig och enligt uppgift 4 år. Rosie är långhårig/virvel och gul med vita inslag på huvud och bak. Är det någon som vet något om dessa två honor?De verkar vara väl omhändertagna fram till de hamnade i denna karusell, när jag hämtade dem från en privatperson var de toviga och hade mycket långa klor. De bor nu i Stockholmstrakten.

Berlau
0

Kan man få se e bild på vivelhonan, Pärlan? Låter likt mitt marsvin som jag omplacerat från några vänner.

tjaba
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är "Pärlan". Om någon vet vad färgen och rasen heter är jag tacksam…

tjaba
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är Rosie, enligt uppgift 1,5 år. Färg och ras? Hon har virvlar i sitt långa hår.

Abico
0

Pärlan är en self golden och Rosie någon långhårsvirvel i golden/ white :)

Hanna 

tjaba
0

Kan Pärlan vara self red? Hon ser mer ut som en irländsk setter i färgen än en golden retriever. Och i så fall finns väl inte så många uppfödare? Någon som känner igen henne?

emelie92
0

#5 - Hon är av färgen golden och det finns många uppfödare som föder upp golden.

FeliciaS
0

Vad fina de är ;)

#5 Pärlan är en Self i färgen DE (= mörkögd) golden som #4 har svarat :) Marsvinsfärgerna är inte desamma som hundfärger - både Golden och Red är rödbruna färger.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

tjaba
0

Asch då, marsvinens mysteriska historia är kvar… Tack för komplimangerna! Det är otroligt trevliga marsivn, baraa trist att inte veta något om dem…

Moa-16
0

Huvudsaken tycker jag är, att dom har det bra nu. Dom har antagligen bara hamnat i fel händer.

emelie92
0

#8 - En ledtråd kan vara att marsvinet med virvlar troligtvis inte kommer från någon utav SMF uppfödare, eftersom den inte är rasren.

tjaba
0

Det ante mig… tror jag får leva med mysteriet, med tanke på hur många marsvin som finns och hur många som är golden…