Efterlysning
Hej!
Jag har köpt två omplaceringsmarsvin, Pärlan och Rosie. Pärlan är rödaktig, korthårig och enligt uppgift 4 år. Rosie är långhårig/virvel och gul med vita inslag på huvud och bak. Är det någon som vet något om dessa två honor?De verkar vara väl omhändertagna fram till de hamnade i denna karusell, när jag hämtade dem från en privatperson var de toviga och hade mycket långa klor. De bor nu i Stockholmstrakten.
Kan man få se e bild på vivelhonan, Pärlan? Låter likt mitt marsvin som jag omplacerat från några vänner.
Pärlan är en self golden och Rosie någon långhårsvirvel i golden/ white :)
Hanna
Kan Pärlan vara self red? Hon ser mer ut som en irländsk setter i färgen än en golden retriever. Och i så fall finns väl inte så många uppfödare? Någon som känner igen henne?
Vad fina de är ;)
#5 Pärlan är en Self i färgen DE (= mörkögd) golden som #4 har svarat :) Marsvinsfärgerna är inte desamma som hundfärger - både Golden och Red är rödbruna färger.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Asch då, marsvinens mysteriska historia är kvar… Tack för komplimangerna! Det är otroligt trevliga marsivn, baraa trist att inte veta något om dem…
Det ante mig… tror jag får leva med mysteriet, med tanke på hur många marsvin som finns och hur många som är golden…