De älskade det!!!:)
Hej!
Idag gav jag mina marsvin 4kornskross (saltå) för första gågen och de älskar det xD Först var Kurre där och åt upp allt som jag lagt i sedan var det några små bitar kvar som Ruffsen åt och då satt han och pep och ville ha mer xD. Har nu gjort ett schema så att jag ökar mängden med kornskross varje dag och minskar med pelletsen. Så om en vecka kan jag nog ge dem bara 4kornskross:)
Försöker alltså byta ut pelletsen mot Saltås 4kornskross:)
Åh, det låter ju jättebra :) Härligt att de gillar det! ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

finns det alternativ till detta eller motsvarighet på lantmännens?i stora säckar?
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

#2 Jag köper kornkross på Lantmännen/Granngården, finns i 20 kg säckar och kostar 80-90 kronor tror jag.
#3 Det ska jag också göra annars köpte jag på hemköp nu:)
Vad bra att de gillade det 

Förlåt att jag kapar tråden.,,men om man vill mer eller mindre sluta med pellets så måste man veta att det finns det som bla rekomenderas här i stora säckar om man har mer än 4 marsvin tex.Finns det någon här som köper säckar på lantmännens å blandar själv ?
skriv ner vad ni köper i era stora säckar hos lantmännen & hur ni blandar.
För märket som som ruffsen skriver om finns väl enbart i små förpackningar?

#6 Jag kör på kornkross i 20 kg säck samt Carrier kanin- och marsvinspellets 10 kg tror jag från Granngården och blandar själv. Jag ger kornkross till alla grisar och pellets till de flesta, just nu får alla pellets men tidigare när jag har haft marsvin med misstänkt uvi eller urinstenssymptom så har jag uteslutet pelletsen och bara kört med kornkross. Skulle helst ge Oxbow men det är tyvärr för dyrt och jag har ingen återförsäljare i närheten heller.

Jag är glad över att det finns Artiklar om bla maten till våra marsvin.Men alternativen är få om man ska behöva köpa såna små förpackningar om man har ett gäng marsvin.Skulle vara jättebra att veta om det fanns stora säckar att köpa och göra samma blandningar som rekomenders.Alltså ett alternativ för oss som har flera marsvin…
Jag kan åka till lantmännens med en vän till mig,ska då försöka kolla upp det här.Ska bara komma i håg det oxå!samt skriva ner vad det är jag ska kika efter…
tack för svar..å förlåt igen..kapamdet av tråden…
Jag kör med samma kornkross som #7 men med Lottie pellets istället, orange. Mest kornkross och bara en liten del pellets. Bara de djur som behöver mycket mat får fri tillgång. De andra ger jag så lite på kvällen att det är slut i skålen mitt på dagen dan efter. Hö, gräs och grönsaker är det viktigaste fodret här.
#6 Det gör inget:)

Mina älskar också kornkross. :)

# 10 tack.. ;)
#6 De olika sädesslagen (ex. kornkross, havre) är vanliga hästfoder, finns nästan alltid på Lantmännen/Granngården och större lantbutiker där de säljer foder :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus