Järbo 15/8
På lördag är det dags för dubbelutställning i Folkets hus i Järbo! Jag vet ju vilka som ska ställa ut eftersom jag tog emot anmälningarna men tänkte skapa en tråd ändå! Så, vilka kommer? :-)
Man är givetvis välkommen att komma och titta även om man inte ska ställa ut själv, det kostar inget och är ett utmärkt tillfälle att skaffa sig lite kontakter med uppfödare och utställare!
Om jag får och kan kommer jag nog men risken är att vi inte är hemma då:)

Jag kommer med Idefix I Scream Ice Cream, eller Glass-Glass som han också heter ;) texeljunior, black/white/buff
Jag ska bara sitta hemma och heja på Glass-Glass. ;)
Åker dock till Örsundsbro. Ska du dit Sophie?

#3 Jupps, kommer till Örsundsbro med ett gäng grisar. :-)
Jag kommer och tittar, utan marsvin. :)
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

Själv ska jag ställa fyra grisar i Järbo. Kokostopp, 6 mån och Peach Melba 2 mån i pet samt self buffen Lucky Me och self saffronhonan Tosca i ras, båda seniorer.

Vad är det där med Öresundsbron?
#6 Kul! Jag hoppas bara att jag hinner få tillbaks mina reg… Sen ska jag också anmäla.
#7: Örsundsbro.

#8 Ojsan XD

# Inte Öresundsbron…Örsundsbro, en ort i Södermanland där det blir utställning i september 
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
#10 Hrm… med risk för att låta petig, inte Södermanland utan mitt kära hemlandskap Uppland är det. Dit ska vi.
Till Järbo också med fyra petar och en rasis. Här trimmas det vilt i sista sekunden. Strax ska jag resa mig och bada mina tre salupojkar som ska dit. Trött.
#11 Jag läste "fyra petar och en rasist" *fniss*
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

åh, vad roligt att det är utställning i denna lilla by. typiskt att jag åker upp om en vecka först..
tänk på mig när ni åker förbi handlarn och bensinmacken, för där bor mormor och morfar 8)

Nu börjar det dra ihop sig ordentligt! :-) Vi ses imorgon alla utställningssugna som har anmält! Jag bakade kladdkakemuffins och halloncupcakes igår och ikväll blir det kokostoscakaka, andra har bakat bullar, äppelkaka och chokladbollar så jag hoppas att ni är fikasugna! ;-) Kan dessutom skvallra om att vi kommer att ha ett lotteri på utställningen med lite blandad kompott vinster - så ta med plånböckerna!
Hoppas det går bra för er alla och att ni får en trevlig dag :)
Mvh Felicia
Lycka till idag allihopa! :D
Kan tyvärr inte komma:(
Hoppas att ni får en jättetrevlig dag :)
Hanna

Nu är jag hemkommen efter en låååååååång dag i Järbo. Ställde 4 djur idag, 3 honor pet och en alpacahane i klippt långhår…det var ju en dubbelutställning så alla djur visades 2 ggr.
Lilla Semlan 2.5 m fick 87p och 7/8, och 89p och 8/8
JumJums Ella 30 m fick 89p och 3/3, och 89p 3/3
JumJums Hilda 8.5 m fick 91p 1/5 och silverkort, och 91p 2/6 och silverkort så nu kan hon titulera sej GuldPet….i finalen placerade hon sej som BIS 1!!!!!
Alpacahanen Happy Days Filip Havtorn fick 90p av båda domarna och placerade sej som 3 för båda….
Så jag fick åka hem med 3 fina rosetter idag =))))
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
#19 Grattis! :D
#19 - Vad kul, Grattis! :D
Hanna
Nu är jag hemma… totalt utmattad!
Episkey 88p i både Bis 1 och Bis 2 ett cert. Nu är hon champion!
Hinkvinnar Ginny blev utan hink. 91p och 92p två silverkort och en Bis Pet 3 placering!
Duettens Uffingtin 88p och 90p ett silverkort och en BIS PET 5 placering!
Dolly 90p för båda domarna pet där med.
Jag är så nöjd och så trött…
#19 #22 Vad kul! Stort grattis till er båda :D
Mvh Felicia

Håller med de andra! Grattis!