Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1026 ggr
Saphir
0

Marsvinsgodis?

Hej jo jag tänkte ta morötter och torka i ugnen till mina marsvin och servera varje dag :) men då undrar jag är det mer godis då?

Tänkte att näringsämnena torkas bort :/ tänkte blanda det i kligröt och ge som kraftfoder istället för pellets…

Tacksam för svar ^^

Moa-16
0

Tycker att det verkar onödigt. Dom gillar ju otorkade bättre. Varför då torka dom;).

Saphir
0

#1 det är sant :P tänkte att det var lika gott ^^

FeliciaS
0

Just morötter tycker jag också är lite onödigt att torka, när vätskan försvinner krymper de ihop till nästan ingenting ;) Som godis kan du ge ex. maskrosblad och gurka.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Saphir
0

#3 aha ok :P struntar i att torka då :) Tack för tipsen ^^

Abico
0

När min syster torkade morotsskivor till sina gerbiler provade jag att ge ett par till marsvinen, dom ville inte ens smaka på det *s*

Hanna 

Saphir
0

#5 haha kräsna små marsvin? :P elelr torkad morot kanske inte är någon hit till marsvin :/

Ellajz
0

mitt marvin älskar morot men jag läste att man kunde ge banan så jag testade och då spottade han ut det lika snabbt som han provsmakade xD men dina kanske gillar det testa och om dom ite tycker om det så har du iaf nått mumsigt att äta :D

Abico
0

#6 - Kanske det ;) Men jag tror att riktiga, färska morötter är mycekt godare än något torrt och knaprigt.

#7 - Mina marsvin älskar banan *s* Men dom får det inte så ofta eftersom det är såpass sött och inte kan vara bra för tänderna i någon större mängd.

Hanna 

Saphir
0

hehe :P jag har hört att banan kan vara farligt… stämmer detta?

Abico
0

#9 - Nej det stämmer inte. Självklart ska man ta det försiktigt med all ny mat som ges och introducera långsamt och sen heller inte ge banan för ofta med tanke på att tänderna kan ta stryk :)

Hanna 

Saphir
0

#10 ahaa ok läste någonstans att banan kan ha dödlig utgång, men mina har inte reagerat negativt på banan så det kan inte stämma :P

[Liinda]
0

Mina har ätit banan utan problem flera gånger :) Men det är ju inte en av deras favoriter precis ^^

Abico
0

#11 - Jo, jag har hört talas om något sådant förr, något om nån som gav banan och sedan dog marsvinet? Tror att det diskuterats härinne men att man kom fram till att det lika gärna kunde varit magen som la av för att den inte var van vid banan. Men det stämmer i vart fall inte :)

Hanna 

Saphir
0

#13 ja det låter väldigt konstigt, vet att banan har ett stort energiinehåll, lågt med fibrer och att man inte skall ge förmycket men aldrig att det kan vara dödligt :S

FeliciaS
0

Om man nu vill ge något marsvinsgodis rekommenderar jag Oxbow Critter berries, mina marsvin är helt tokiga i dem :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Saphir
0

#15 har hört mycket bra kritik om dem :) skall nog ta och testa det ^^

Sandra-B
0

Om jag inte missminner mig totalt står det i en av artiklarna här på mif…

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!