Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1986 ggr
Ebba-A
0

Skinny?

Nu ska jag äntligen börja leta marsvin på riktigt, Melvin ska inte behöva vara ensam längre.

Har tänkt på en skinny ganska länge, men har några frågor.

- Vet ni någon bra skinnyuppfödare i stockholms- och sörmlandstrakten? Helst som har en hanunge tillsalu.

- Kan man ha skinny tillsammans med ett annat marsvin?

- Något speciellt man ska tänka på med skinnys?

Värd på Choklad iFokus

trocadero
0

Jag bor i sthlm och har flera skinnyhanar till salu. Har tyvärr inte hunnit lägga ut dom på till salu sidan än, men foton och lite info finns under födda kullar på min hemsida. http://www.freewebs.com/skinnymarsvin/

Skinnys går utmärkt att ha med andra raser precis som vilket marsvin som helst.

Endel individer kan äta lite mer än många andra marsvin gör. Dom får inte ha det för kallt, bör vara rumstemperatur där dom bor. Om man har dom utomhus kan bli solbrända om dom ligger i solen för länge… Men annars så är det ingen större skillnad…

Ebba-A
0

#1 Tack så jättemycket :) Ska gå in och kika på din hemsida nu, sen kanske jag skickar ett pm ;)

Värd på Choklad iFokus

FeliciaS
0

Jag kom direkt att tänka på Morris uppfödning när du skrev Skinny i Stockholmstrakten (det är väl egentligen den ända jag känner till där, har inte stor koll på Skinnyuppfödare - eller så jättemånga uppfödare överhuvudtaget) men hon har ju redan tittat in i din tråd :)

Har ingen vidare erfarenhet av Skinny annat än de dagarna jag hade två stycken här på "mellanlandning" :P Trots den långa resan var de helcoola, framåt och stabila i temperamentet. Verkar som en jättetrevlig ras, lycka till med din och Melvins nya kompis!

#1 Upendi är farligt söt…! <3

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Ebba-A
0

Usch vad jag blev sårad nyss. Visade en bild på en skinny för min enda kompis, svaret jag fick var "Fyf*n vad ful. Ska du ha en sån? :S Skaffa en katt istället". Tack, ska jag säga nästa gång hon får hem ett nytt djur. Jag förstår att alla inte tycker dom är söta, jag tyckte inte heller det från början. Men måste man säga det så?

Och ja, jag är otroligt lättsårad just nu.

Förresten Trocadero jag skickade dig ett till pm igår, såg att du varit inloggad men jag ahr inte fått svar.

Värd på Choklad iFokus

Creation
0

#4 Fy, vad otrevligt av din kompis att säga så! Trots att man kanske tycker att den typens marsvin inte är söta, får man väl vara lite finkänslig och acceptera att folk har olika smak??

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Colina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Äsch då, första gången jag såg en skinny tyckte jag de såg otroligt fula ut…och samtidigt lite söta. det var det som gjorde dem så intressanta! De flesta som ser mina nakenfisar reagerar ungefär med "VAD är det där?", Jag har hört att de ser ut som: Flodhästfoster, missbildade råttor och jag vet inte allt. Men de allra flestakan inte låta bli att tycka de är riktigt söta när de väl träffar och petar lite på dem Glad

Jag fick hem mina två skinnytjejer nui i sommar och jag är helt förälskad! De är underbara att klappa på, titta på och prata med. För att inte tala om hur roliga de är att fota med sina rynkor och tydliga uttryck.

Mina två skinnysar går med min pälsade hona och de blev snabbt vänner. Fungerar jättebra tillsammans och ja skinnysarna beter sig som vilket marsvin som helst. Mina är framåt och nyfikna och mycket matglada. (samma tjejer som Felicia hade hos  sig ett tag förövrigt).

Ebba-A
0

#6 Sjukt fin bild, dom är så otroligt charmiga :) Längtar verkligen tills jag får ha en såndär liten nakensak här hemma ;)

Men visst, jag var beredd på att få sånna kommentarer som att dom inte var sås söta, eller såg ut som flodhästar (yes, det har jag hört också). Men min bästa vän, hon kunde väll respektera migoch mina djur lite mer (när jag sa att jag fått hamsterbebisar igår, som jag väntat på jättelänge var henne kommentar "usch, fy"). Jag går ju inte och säger att hennes katter är sjukt fula. Blev iaf väldigt ledsen av det. Men av några andra kompisar, som inte är så nära, fick jag höra "gud vad coolt! är dom verkligen nakna?" :)

Inlägget redigerat av Medarbetare då det innehöll svordom vilket bryter mot sajtreglerna.

Värd på Choklad iFokus

Tina
0

Jag tycker att Skinnys ser ut som små flodhästar, men det är just det som gör dem så charmiga. Alla dessa rynkor och den knubbiga kroppen. Skrattande

När jag först såg en Skinny på bild tyckte jag den såg sjukt läskig ut. Med tiden har jag vant mig och nu tycker jag att dom är urgulliga. :) Jag tror att även din kompis kommer vänja sig och ändra åsikt med tiden. Om det skulle hända att hon aldrig kommer tycka att de är söta, kommer hon nog iaf falla för deras personlighet och sätt att bara "vara". :)

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

[jejjas]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker inte din komis är snäll mot dig,, visst hanster bebbar är inte så söta när dom är nyfödda men sen blir dom ju så söta Skrattande.

Jag gillade inte heller skinny fören jag så min första liv :) och då va jag fast nu sitter jag här med 5 st Skrattande, Skinnyn är även väldigt social och framot,,

Min sambo gillar dom inte men lever med dom bara för min skull :) , så detjag vill komma fram till är att skaffar man en skinny blir det oftast fler :),

Lycka till med din blivande skinny och stunta i vad din kompis säger och tycker det är inte hon som ska leva med den det är du!

Ebba-A
0

Det lutar mot att det blir ett marsvin från SMF 414 Morris. :) Tanken var ju att vi skulle åka och titta imorgon. Men så kom jag ju på att jag måste fixa en större bur. Den buren jag köpte är 90x50, och var en tillfällig bur tills vi kunde fixa en större. Men jag tänker inte ha två marsvin i den, så vi ska ägna veckan åt burbygge. Ska försöka hitta en billig bokhylla och göra om :)

Värd på Choklad iFokus