Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 709 ggr
urfaren
0

Min Lemon väntar bebisar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

MAcKinleys Lemon girl väntar bebisar med artemis peirera. Ni kan se bättre på min hemsida: hem.passagen.se/minismarsvin

Det är visserligen uppfödaren Tiehagens som parat, men detta blir min första kull sedan jag la ner min uppfödning år 2003.

Ska bli så spännande.

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Abico
0

Vad kul, lemonagouti är läckert :)

Hanna 

urfaren
0

japp. Fast hanen är cuy så det blir petbebisar. HAde jag valt hade det bara blivit söta agoutisar :P men men hennes nästa kull ska jag para henne med en agoutihane :P

Berlau
0

Gud vad fin hon var :)
Lycka till med både henne och hennes blivande ungar!

Arcticas
0

Är din marsvinshona parad med en Cuyhane? Låter vågat tycker jag. Har du sett denna sida? cuyinfo  Där står det att en marsvinhona inte klarar av att föda ungar efter en Cuyhane. De bli för stora. Hur stor är honan och hur stor är hanen?

Berlau
0

#4 Jag är nästan 100 % på att ungarna anpassar sig efter mammans kropp, så gör exempel hästar. Så det borde vara så, och sedan att ungarna kanske blir stora som vuxna är en annan sak :P

urfaren
0

det är ju uppfödaren som parat innan jag köpte henne så ska jag vara ärlig så litar jag FULLT på hennes omdöme Cool

Rafflan
0

Vad kul :D

Arcticas
0

#5 Det verkar inte som så om man går efter vad som står på SMF:s Cuysektions hemsida.

#6 Ja, man får väl utgå från att hon vet vad hon gör. Hoppas det går bra.

Berlau
0

#8 Ej läst där, skulle du kunna länka? :)

[Liinda]
0

Jag har också fått lärt mig att man inte får para en Cuy hane med en "vanlig" marsvinshona, undantag är om marsvinshonan är Cuma alltså halv Cuy eller 3/4 dels Cuy.

Men en Cuy hona får man para med en vanlig marsvinshane

FeliciaS
0

Verkligen läcker färg :)
Hoppas allt går bra!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Arcticas
0

#9 Länken finns under mitt inlägg på #4.