Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 857 ggr
Atensia
0

Fler marsvin

Efter att länge ha tänkt på att skaffa fler marsvin känner jag nu att jag har den tiden som krävs. Nu har jag två blandras damer i en bokhylle bur av "märket" FLÄRKE. Hur många marsvin tycker ni är max i en sådan bur? Och så det här till valet av ras, jag velar mellan lunkarya och skinny. Vad skulle ni ha valt? /Amanda

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Abico
0

Jag har fem honor i min Flärke just nu, varav en kan räknas som unge. Fler än så skulle jag inte ha. I val av ras är det bara du som kan avgöra, man får gå efter tycke och smak :)

Hanna 

tantnett
0

Gissar på cirka 4-5 stycken?

Vilken ras du skall välja av Skinny eller Lunkor beror nog helt på dig själv. Välj efter hjärtat.

Men betänk om du är intresserad av "jobbig" pälsvård om du väljer långhårigt.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Atensia
0

Tack för svaren :) Så nu är det bara vilken ras, kan någon tipsa om skinny uppfödare i småland? Gärna lunkaryor uppfödare också :)

Atensia
0

*putt*

Tina
0

Här är en Lunkarya uppfödares hemsida, hon bor i Småland. 
Här är en Skinny uppfödares hemsida, hon bor i Småland (tror jag).

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

FeliciaS
0

Jag tycker 4-5 honor i en Flärke är lagom, delvis beroende på hur mycket inredning de har och hur mycket motion utanför buren de får :) Jag har kapat min Flärke vid nedersta hyllplanet så den är 137 cm lång och där bor mina fyra honor (en unge), fast de har en övervåning på 60*80 cm och en till bur på 118*65 cm som sitter ihop med den ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Sannich
0

Jag har en billybokhylla med 7 i, sen har de tillgång till en gallerbur som bara är 50cm mindre än billyn. Och det funkar utmärkt. :)

Atensia
0

Tack för svaren, ska kolla in hemsidorna :)