släppa ihop
jag har två marsvins honor som är 3 år.Min lilasyster köpte en hon unge som hon skulle ha ihop med sin kanin men den är lite för liten för de än.Så vi släppte ihop ´Wåfflan (min lillasysyers marsvin) med min atvå honor och det verkar funka okej.Tror ni att d här kan funka utan att dom gammla är elak vid Wåfflan?
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Det är nog troligt att det funkar, mina egna honor har alltid varit mycket trevligare mot nykomlingar än killarna, kanske har dom moderskänslor? iaf. det jag var lite emot var det här med att släppa ihop marsvinet med kaninen :/ Man bör undvika det även om djuraffärer ibland ger klar teckan och själva har det (murmel)
men saken är att marsvin gömmer sig i hö och ligger under det medan kaninen hoppar ovanpå det, risken är överhängande att marsvinet blir nedtrampat. Men det beror väl kanske lite på vilken kanin man har och hur stor den är, men är det inte en väldigt liten en så skulle jag avråda.
Kram Hanna
Hanna
Dina och din systers marsvin kommer nog gå fin fint ihop, marsvin brukar ha en riktigt fin "känsla" för bäbisar, och välkomnar dom med ett stort hjärta :) däremot tycker jag precis som Abico, att ni inte ska släppa hennes marsvin med en kanin, kaniner har starka bakben, och kan sparka till marsvinet så hårt att det kan avlida (t.ex om dom bråkar, eller utav misstag). Så det avråder jag, även om det ser "harmoniskt" ut på zoo. Och kanin är väl inte heller i mina ögon riktigt sällskap för ett marsvin, dom pratar inte ens i närheten av samma språk, uttrycker sig olika och har olika behov osv.