Tips för norrbottningar
Handla på Nordansmak i Luleå, affär och via internet. Websidan
Massa mumsiga grönsaker åt de små grisarna. =)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

De hade ju tom hö! 2,7 kg för 70:-.
Det var dyrt hö! :P Jag betalar 60 kr för 24 kg.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Det var dyrt som sagt, brukar betala ca 2:-/kg

#3 Det var billigt! Jag brukar köpa mitt hö från Nygården i Överkalix. Vill minnas att jag betalade 3,50:-/kg förra året. Det höet har bra hygienisk kvalite' men jag tyckte det var lite väl grovt. Var köper du ditt hö ifrån? Jag har bara några balar kvar så jag tänkte köpa hö i samband med utställningen i Älvsbyn.
"Varför känns det alltid som om jag är bosatt på fel plats"

Köper från bönder häromkring, det finns flera att välja på om man kollar på blocket.
I början av sommaren köpte jag hö för 10:-/ bal, men det var ju fjolårshö som dom ville bli av med, men det var inget fel på höet.
hihi vilket lustigt sammanträffande, gjorde just reklam för dem i min blogg igår :P
Affären i fråga är nog mest aktuell just för grönsakerna - fantastik kvalité.
Marsvinsmaffian - marsvinsinspiration på internet

Inväntar billiga rotsaksveckor på Kvantum eller Willys, då brukar vi hamstra vitkål, morötter mm. för 1-2:-/kg
Om jag räknat rätt blir det typ 25,90kr/kg för höet =O

#8 Det stämmer nog, det är dyrt, jag får 2 balar (36 kg) för 70 kronor.
Jag får mitt hö gratis då vi tar in själva! Men dina smågrisar får väldigt bra grönsaker marsvin2008!
Inte har jag sett att de säljer hö där men grönsaker frukt och mat. Om man inte vill ha bessprutad mat och samtdigigt tänker på miljön så är de den bästa affären i Luleå! (vad jag vet)
De har dessutom billig gurka, jag brukar köpa två för kring 20kronor och på Ica/Coop/Willys kostar det de dubbla och är inte alls lika fräscha!
På Nordansmak förvarar dem grönsaker i rumstemp (tycker jag iaf) och i hinkar med vatten så de är inga halvmossiga grejer där inte.
Tex grönkål är billigare där än vad det är på andra mataffärer i stan kring jul.
Förra veckan köpte jag persilja som var den finaste jag sett! Mörkgrön och ståtlig, nästan som ett bonsaiträd eller en gammal ek med sin volum på toppen. Den här veckan fyndade jag lika fräsch grönkål. Svårt att låta bli att ha den som en blomma men grisarna vill ju äta upp det.

Vissa saker är klart dyrare där än på andra ställen, säkert upp mot det dubbla eller tredubbla men då är de bra grejer!
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
#11 Ja, sidan verkar ha bra sortiment :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#12 och då är ändå inte allt med på hemsidan. ;-)