Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1158 ggr
Linnet
0

Mera marsvin

Fem peruaner, mamma, pappa och tre 9 veckors ungar kommer att flytta hit.

Det är omplaceringsmarsvin, men jag kommer säkert att behålla nån/några.

Marsvinlove
0

Vad roligt för dig:) Om du behåller några tänker du sälja resten?

Linnet
0

Ja, jag kan ju inte behålla alla, har ju redan 10 stycken.

marsvin2008
0

Se där se där ;-)  Bilder vill jag se sen.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Marsvinlove
0

Ok, hade visste inte att du hade så många:) Vill också se bilder sen!

Linnet
0

#3 Ja, du ser hur det kan bli, det var en som mailade och frågade om jag kunde ta hand om dom och då kunde jag ju inte säga nej. Det skulle vara två honor dom vuxna, men det visade sig vara hane och hona i stället.

Ska hämta dom i morgon, mer information och bilder kommer då.

marsvin2008
0

#5 Okejsan. Ja jag vet nog allt hur det kan bli. *fniss* Det blir ingen lunka dådå eller?

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Linnet
0

#6 Vi får se hur det blir med den saken, får ta en sak i sänder nu. Inte säkert dom finns kvar heller, men transportfrågan kan nog lösa sig då den tjejen som skulle från Umeå till Älvdalen egentligen menade Älvsbyn (utställningen)

Men annars skulle det ju funka bra att para peruan och lunkarya, är det en lunka med dubbla lunkaanlag så blir ju alla ungarna lunkarya.

marsvin2008
0

Jaha på de viset.

Anette-Anna
0

Vad skoj! :D

marsvin2008
0

Åså kommer jag och är trög här igen. *Skämms* Vad är det för skillnad på en peruan och en lunka… Alltså hur ser man vad som är vad när de är små ungar?

Sabettan
0

Det är inte svårt.

Peruaner har slät päls och raka morrhår.

Lunkorna har lockig päls och lite lockiga morrhår.

Linnet

Se bara till att Peruanen är renavlad om du ska para med en Lunka. Får inte finnas något rex eller lockanlag bakom.

Abico
0

#10 - En lunkarya är ju ett lockigt och strävhårigt långhår och en peruan är slät. Ska man skilja på lunkarya- och peruanungar är alltså de som är lockiga/vågiga i pälsen lunkor :)

Hanna 

marsvin2008
0

Okej tack för era svar. :-)