OT - din dag!
Ja! :D Jag tänkte att vi skulle berätta lite om vad vi gjort idag (INGET med marsvin att göra). Så jag börjar :)
Jag gick upp runt nio satte mig vid datorn och så. ät jag frukost klädde på mig locka håret lite sådant. Sedan gick jag och mamma ut och plockade blommor :) En rätt helt ok dag alltså

Min dag har varit väldigt tråkig och inte alls händelserik men jag berättar ändå
Dagen började med att jag vaknade vid elva av min lillebror som väckte mig för att han ville gå till biblioteket. Vid tolv går han och jag iväg till bibilioteket och lämnar och lånar nya böcker. Själv fick jag med mig boken "snabba cash" (det är extremt urplockat i min bibliotek!
) sedan har jag bakat min egna pizza som jag brände i ugnen, och jag har läst ur boken och nu sitter jag här!
Jag gick upp strax efter elva idag (tidigaste dagen på hela lovet hittills ;)) och tvingade i mig lite frukost, tog på mig kläder och städade upp lite i marsvinsburarna (borstade av fleecefiltarna osv.). Sedan satt jag och läste i ett antal timmar, pillade naveln ;) Efter det pratade jag en stund med morfar, skrev ihop en inköpslista och tog med mig syrran på en promenad för att köpa hö, mjöl och diverse andra grejer. När vi var klara i affären gick vi hem med en massa astunga kassar (tur att vi tog med en cykel för att köra grejer på). Sedan dess har jag inte gjort mycket, sitter och käkar toastmackor nu :P Ska tvinga in lillebror i duschen om en stund, han kan vara värre än Sune när det gäller att bada så jag ser inte fram emot det ;)
Hanna
Jag gick upp kvart över 5 imorse för att jag och min pojkvän är djurvakt, så jag släppte ut och matade hundarna, kolla till kycklingar och höns, mata katter och hästar. Sen satt jag mig på bussen till stan. Kom hem åt frukost och kolla på twillight och några marsvin fick vara med och kolla tills dom kissa på min kompis :P Vid 12 ungefär gjorde jag mig iordning och matade marsvinen, Kurt fick springa på golvet, badade eivy, och sen laga mat.
Drog ner på stan och gick ett tag där och följde min kompis till bussen och nu alldeles nyss kom jag hem till mamma.
Det var min spännande dag eller inte :P
#3 - Drog ner på stan och gick ett tag där och följde efter min kompis till bussen… Plötsligt fick jag en ny och ganska skum bild av dig ;) Stalkar folk på stan *s*
Hanna
#4 haha det där gjorde min dag :P Det står följde, inte följde efter haha. Ja okej jag är en liten stalker jag låtsas gå bredvid folk som jag inte känner så tror iallafall alla andra att jag har kompisar fasiken nu är jag påkommen ^^
#4 - HAAHAH oj jag läste att hon drog kompisen ner till stan för att ta bussen. Jag är helt borta XD
haha alla här kommer tro jag är psyk haha XD
#5 - Men så gör jag också… ;)
Hanna
Jag försov mig till klockan 8:20 istället för att gå upp när jag ställde klockan 7:40… Inte bra >.< Tog en snabbdusch, gav grisarna mat och pussar, Bactrim till mina Crested saffronflickor.
Tog bussen 9:15 till stallet, hade Parelli Horsemanshiplektion med Gyllir (min medryttarpålle) 10-12. Sedan fikade vi i stallet, fixade grejer. Tog bussen hem 13:20, hemma 20 minuter senare. Åt pannkakor efter att jag tittat till grisarna, gav dem sedan blåbärsriset jag plockat åt dem (det var uppskattat!). Satt vid datorn (marsvin.ifokus ^^), städade ur lite i buren, plockade gräs och hittade stallnyckeln innan jag åkte till stallet igen kl. 16:32 (bussen gick då). Väl där fixade jag inför kvällsfodringen som var min ikväll, sedan red jag ut en kortis längs udden och genom skogen tillbaka (ni vet säkert vilken runda jag menar :P). Mockade och fixade allt möjligt, fodrade och tog bussen 19:20. Åt när jag kom hem (efter att ha tittat till grisarna förstås ;)) och nu sitter jag här, ska ge marsvinen mat om 10 minuter. Idag serveras vitkål och stjälkselleri.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jag vaknade klockan 6.00 gick upp och fixade kaffe samt mornade grisar och kanin.
Började jobba klockan 7.30 och slutade 13.30.
Gissa vad jag skulle göra mycket hemma under eftermiddagen, vad hände? Jo efter att jag plockat grönt till djuren samt ätit la jag mig på sofffan för en stund och somnar. 
Turligt nog har jag inget jobb med min häst nu på ett tag. Min syster har lånat honom och man tänkte vad mycket tid man får över till annat och så sover man bort tiden?
Nej det får bli skärpning. Nu skall jag gå och lägga mig.
Marsvin 4-ever
.
#10 Det är fler som är trötta försår jag ;) Jag ska också gå och lägga mig nu ^^ Godnatt!
Mvh Felicia
Och sedan sist jag skrev har jag hämtat in grönt till marsvinen (det började regna på mig så det blev inte så mycket :P), badat lillebror, msn:at och tittat på tv - säsongsavslutning av Ugly Betty och Desperate Housewives! Och vilka avsnitt sen, jag är helt uppe i varv *s* När det är såpass att man sitter och storgråter och blir alldeles bubblig av lycka när det händer något hemskt eller lyckligt för karaktärerna - då kanske det är dags att fundera på om man följt serien för länge…
Hanna

jag vaknade upp i trollhättan i syrrans lägenhet. har vart där och tagit hand om hennes djur medans hon var bortrest. Sen tog jag tåget till göteborg. hälsade samtidigt på min bror och mina föräldrar. sen trodde jag att jag skulle åka hem men fick ändrade planer. åkte till gräfsnäs istället till våran lägerby och fixade iordning lite stolar i ett tält och hälsade på en massa kompisar som vart på läger. Sen åkte jag tillbaka till mina föräldrar och nu är jag äntligen hemma. Ska lägga mig å sova nu :)
Imorse vakna jag vid 5 som vanligt gick upp för att mata alla djuren, tog bussen till stan, flumma hela vägen till sjukhuset och skratta åt allt för vi var båda övertrötta (klockan var då halv 7). Tog en P-spruta åkte hem kolla på film käka frukost sen sov några timmar och vakna av att det ringde så sprang helt yrvaken upp och sen mata marsvinen :)

Vaknade runt 11 gick upp matade grisarna och satte mig här. Har hjälpt mamma lite under dagen med tvätt & mat. Klockan är 14.23 och jag har inte gjort något vettigt än men det regnar & blåser faktiskt
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Hade ställt klockan på nio, snoozade till kvart över tio. Gick runt i huset och hade två kiss och bajsnödiga hudar efter mig som hoppade på mina ben och bet i mina strumpor. Blev arg på hundanra.. :P Men förlät dom sedan med ett varsitt gotteligott ben och massor av gos! Justja, jag blöda massor av näsblod när jag skulle gå på toa också.
Hmm, sen har jag packat, packat, städat. Snart bär det av till västerås!
Gick upp vid nio åt frukost och satt vid datorn, gav marsvinen frukost och satt mig här igen. Vägde Eivy och kolla igenom henne och kände så ungarna rörde på sig. Sen klippte jag alva och Curry gjorde iordning en bur på balkongen och tog ut några svin i den. Satt mig här igen sen gick jag iväg för att plocka gräs och ge till alla svinen :)
Sen blev det städning intagning av marsvin och nytt vatten till alla marsvinen och nu lagar jag mat :P
Sen ikväll ska jag och min pojkvän skjutsa iväg mamma och hennes karl och sen ska vi åka och kvällsbada :)
Idag sov jag till halv tolv, då jag vart uppe hela natten.
Sen har jag bara slöat hela dagen.
Och nu sitter jag här.
Blir säkert sent igen.
Det kallas att vända på dygnet :P

Idag har jag svettats, gosat med min ena vovve som bara den! (andra är inte hemme), svettats, g¨tt ut och gått med vovve, svettats!
Idag har jag inte gjort mycket, just nu är jag hypnoserad av min underbara bok! :)

Jag har lyckats komma till säsong 4 på one tree hill så det har min dag gått åt till. Började jobba vid 3 , vi körde lill Jula & Paty och fikade, ganska chill jobb ;) Nu ska jag snart ut och köra pållen och sen käka pizza!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ingenting typ. Utan bara varit hemma och funderat på hur mycket jag hinner med *host*
Idag gick jag upp vid 8.50 - då direkt ner till köket och gjorde grisarnas frukost (morötter och sockerärtor blev det idag, i brist på annat). Sedan åt jag själv. Därefter satt jag mest vid datorn, fram tills lunch. Sedan fotograferade jag, pysslade med grisarna och var borta länge och plockade gräs och åt hallon (världens hallonbuskar vid mitt gräsställe, som f.ö. var rätt slut - därför tog det lååång tid att plocka). Sen fixade jag med bilderna jag fotat (inte alla, förstås) innan jag och mamma lagade middag, veg. thaigryta typ. Åt i lugn och ro, såg senare på Miss Marple. Vi är ensamma hemma för pappa och lillebror har dragit till Laholm ;) Nu ska jag snart sova.
Mvh Felicia

Gick upp vid 10 tiden och körde ena pållen i regnet. Släppte ut grisarna före det gjorde jag ju. Sen in och sitta lite här, äta, hjälpa mamma med tvätten osv. Sen ut igen och tömköra andra pållen i ösregn, jag säger bara en sak och det är BLÖTT! Nu sitter jag här igen och väntar på hovis och senare ikväll får vi se vad som händer.
Jenny

Gick upp vid 10 och duschade. Efter det så blev det mat till svinen (fast man inte skulle skriva om grisarna (a) ) och sedan frukost. Sedan har jag spelat Halo 3 med lillebror. Sen ätit lunch. Sen släpptes grisarna ut på bete under en timme och byggde ut hagen med gallerbur överdelar. Sedan spelat Halo 3 (igen ^^,) och kollat på tv.
Idag gick jag upp vid halv nio. Samma procedur som alla morgonar - först marsvinsmat. Sedan åt jag frukost ;) Hela dagen (i pincip) tillbringade jag och mamma med att möblera om och röja upp lite ^^
Sedan åt vi lunch, fortsatte (jag satt visserligen lite vid datorn och pysslade med grisarna emellanåt), och sedan middag. Därefter såg vi på ett avsnitt av Morden i Midsomer ;)
Mvh Felicia

Gick upp, gick ut och red ett dreyyrpass, suttit här, kikat på tv hmm ja de är väl vad jag har gjort idag. Har inte orkat vara så aktiv ^^
Jenny

Idag har jag inrett min kopmis akvarium och fått dåliga nyheter :(
Käka frukost och mata grisarna, åkte ner på stan och träffa en kompis sen cykla hem, mata grisarna göra våfflor och sen åka och fika och spela minigolf med killen och hans kompis och hans tjej. Och nu är jag hemma igen =)

Har duschat, klätt på mig och ska snart äta frukost och sen dra til skolan.

Skolan, orienteringdags halva dagen >< Har fastnat här och fixar med lite Artiklar. Ska ut och göra ena pållen nu!
Jenny