Oönskade julklappar..
Redan idag ser man den första annonsen om Oönskad julklapp. Varför ge djur i julklapp utan att ta reda på om mottagaren verkligen vill ha.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
kanske för att personen son ger julklappen kanske gillar djuret.
#1 då köper man djuret till sig själv.

jag tycker inte man ska köpa djur i julklapp .. tkr synd om djuret ..

Gav min dotter ett marsvin nu i julklapp. Fast det är ju jag som tar hand om det…
Man måste ju veta att den man ger det åt verkligen vill ha det.
#4 Marsvin ska alltid vara 2 st, lag/stark regel på det. L80 heter lagen finns säkert en länk dit här på sidan så du kan läsa.

Ja man kan ge djur dom julklapp så länge som det är helt klart att djuret är välkommet i familjen.
Läste annonsen - tycker att det var lustigt att den var oönskad redan innan julafton … men antar att det kommer att ösa in sånna annonser nu ett par dagar framåt… *suck*

#6 Ja…det kommer att vara många små oönskade vänner snart.
Jag tycker att det är knepigt att ge djur i julklapp, speciellt när dom inte ens frågat personen om dom tkr om det djuret eller ens vill ha ansvar för djuret..

Så här står det på Djurskyddsmyndighetens sida;
Djurskyddsmyndighetens föreskrifter och allmänna råd om villkor för hållande, uppfödning och försäljning m.m av djur avsedda för sällskap och hobby.

Men det är ju ok att många tror det är lag…
Jag kommer aldrig förstå varför folk skaffar djur utan att tänka sig för innan. Djur är inga saker, de är levande varelser o ska behandlas därefter. När det blir fel är det alltid djuret som blir lidande…
Man ska bara ge bort djur om man kommit överens om det med familjen!
Mymlan, jag håller med dig. Och vem vet? kanske personen som ville ge djuren i julklapp såg sin chans att själv bli av med dom? Man vet ju ej om det var en bekant som givit julklappen. Men man gör inte dessa saker utan att veta om personen verkligen vill ha det. Stackaras djur säger jag bara.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Jag tycker att det är fel att ge djur i julklapp om det inte är från en vuxen som kan tänkas ge djuret all vård osv. som den behöver om den som julklappen var till tröttnar m.m…
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus