Kruskakli
Jösses vad populärt den gröten blev! Skålen är renslickad.
Kan man ge det ofta?Skulle gärna vilja ge en liten klick varje kväll…
Perslilja är också poppis här. Isbergsalladen också men eftersom den inte innehåller så vidare mycket med C-vitamin ges den som godis.Ska pröva paprika imorgon. Grönkål var tydligen sisådär men hon får väl vänjas in.
Vad har era för favoriter bland grönsaker och frukt?
Just ja! Morot fick också tummen upp.

Mina marsvin äter kruskakli till frukost varje dag, de skriker som galna om jag dröjer med det…
/Matsvin.

Tror jag ska ha det som kvällsmål här. Roligt att ha hittat nåt som är så gott för en liten gris.
hur gör ni med det? kliet asså? blöter ni det?

Ja, i lite kallt vatten rör jag ut det och låter det svälla en stund.
Mina får det ett par gånger i veckan. De är helt tokiga i det!
#4 men fastnar det inte i munnen på dom? blir väl klibbigt?

Det är inte så klibbigt…mer torrt.
Mina älskar gröten och får det oftast på kvällen.
Favorit grönsakerna är Kinakol, tomater, gurka, persilja, äpplen, apelsiner, melon, selleri, majs. Morötter är dom inte så förtjusta i och tomaten är det Leo som gillar bäst.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Mina brukar också få gröten på kvällarna.
Deras favorit grönsaker är: persilja, apelsin, gurka, tomater, banan, äpple, sallad, groddar, grönkål och morötter :)
nu har jag provat. Dom äter det men inte överförtjusta tyvärr. =(
#10. Synd det, för den är ganska nyttig, men om dina grisar har en favorit grönsak, testa riv ner den i grötskålen och blanda om, så gjorde jag med mina först och nu äter dom till och med utan :)
#11 idag var det godare konstigt nog. Kanske en vanesak helt enkelt. Rörde i mera vatten också. Blev bättre då.
#12. Mina tycker också om när det är mer geggigt och blött, än när det mer är torrt :) så jag kan tänka mig att dom kommer vräka i sig det sen :D
Calypsos favoriter är helt klart persilja och nektarin. Sera äter ALLT (!) så hennes favoriter är svårt att avgöra…
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus